مشهد؛

افکار امام خمینی (ره) سرشار از اندیشه‌های ناب قرآنی است

آیت الله سیدمحمدحسینی زنجانی گفت: افکار بلند حضرت امام خمینی(ره) سرشار از اندیشه‌های ناب قرآنی است که متاسفانه معمار کبیر انقلاب فرصت پیدا نکرد تا تمامی آن را برای مردم بیان کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت الله حسینی زنجانی در نشست تخصصی که ما با موضوع اصول و مبانی تفسیر قرآن از نگاه امام خمینی(ره) در دانشکده تربیت مدرس مشهد افزود: هر کلمه از قرآن دریایی از علم و فلسفه است که باوجود اینکه هر فرد اندیشمند قادر است به اندازه خود درکی از کتاب آسمانی حضرت محمد(ص) داشته باشد اما عمق قرآن را کسی غیر از اهل‌بیت(ع) نتوانسته درک کند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) همواره در تفاسیر خود به مسئله قرآن ناطق و قرآن صامت اشاره کامل داشت و ضمن تشریح حدیث ثقلین می فرمودند برای فهم صحیح قرآن باید به فرمایشات اهل‌بیت(ع) مراجعه کنیم و همانطور که حضرت محمد(ص) در حدیث ثقلین تاکید بیشتری داشته است که از قرآن و اهل‌بیت(ع) من جدا نشوید تا از گمراهی در امان بمانید و همواره باید پایبند این تذکر رسول گرامی اسلام باشیم.

آیت الله حسینی زنجانی تفاوت بین اسلام عمری و اسلام حضرت علی(ع) را در اعتقاد سلفیها به جدای قرآن و اهل‌بیت(ع) دانست و عنوان کرد: پس از پیامبر اسلام آنچه باعث ایجاد تفرقه دربین مسلمانان شده است ریشه در تفکیک نادرست جدایی کتاب آسمانی از قرآن ناطق که همان اهل بیت رسول الله(ص) است می‌باشد.

وی با بیان اینکه انبیاء و اهل‌بیت(س) چون به غید متوسل هستند تفاسیر آنها از قرآن بهترین و درست ترین تفسیر است اما سایر انسان‌ها براساس ظن و گمان خود تفسیر می‌کنند، افزود: باید به این نکته توجه داشت که ما حق تغییر قوانین اسلامی را نداریم و بدون شک تفاسیری که ریشه در گفتار ائمه نداشته باشد تفسیری سطحی و برداشتی شخصی از ظواهر کلمات قرآن را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.