مشهد؛

تاکید استاندار خراسان رضوی بر نظارت پلیس بر مناطق پاک سازی شده از معتادان

استاندار خراسان رضوی بر لزوم استقرار ایستگاه موقت پلیس در مناطق پاک سازی شده از معتادان متجاهر تاکید کرد و از عزم جدی در مبارزه قاطع با دست اندرکاران تولید و توزیع مواد مخدر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ استاندار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص پاکسازی مناطق آلوده مشهد از معتادان متجاهر، بر لزوم استقرار ایستگاه موقت پلیس در مناطق پاک سازی شده تاکید و تصریح کرد: اراده ما در مبارزه قاطع با تولید کنندگان، انتقال دهندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر جدی است و از تمام ظرفیت های قانونی موجود در این مسیر استفاده می کنیم.

علیرضا رشیدیان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر لزوم اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در مبارزه با مواد مخدر در استان، گفت: با بهره گیری از تکنیک های حرفه ای می توان زمینه ورود سازمان های تخصصی و علمی بخش خصوصی به حوزه پیشگیری را فراهم کرد .

وی بر بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد علاوه بر فعالیت مستمر دستگاه های اجرایی مربوطه در حوزه مقابله با اعتیاد تاکید کرد و افزود: مقابله و مبارزه همگانی با مواد مخدر یک تکلیف دینی، ملی و انقلابی است.

استاندار خراسان رضوی گفت: نه تنها باید تلاش ما دستیابی به جامعه ای سالم و مقتدر باشد؛ بلکه باید برای تحقق جهانی عاری از مواد مخدر تلاش کنیم.

رشیدیان با بیان این که باید با بهره گیری از روش های نوین نسبت به آگاه سازی جامعه به ویژه جوانان در معرض آسیب، از مضرات اعتیاد، اقدام شود؛ به اداره کل روابط عمومی استانداری ماموریت داد تا از طریق روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان برای تحقق این مهم تلاش کند.

وی بر لزوم برنامه ریزی و تلاش برای بازگرداندن بهبود یافتگان از اعتیاد به خانواده و جامعه تاکید کرد و گفت: اداره کل فنی و حرفه ای استان باید با حرفه آموزی به این افراد و استفاده از ظرفیت های اشتغال به این امر کمک کند.

استاندار خراسان رضوی ساماندهی مراکز عرضه داروهای گیاهی در استان را ضروری دانست و افزود: جایگاه طب سنتی در آموزه های دینی ما بسیار بالا است، ولی باید از فعالیت افراد و واحدهایی که بدون آگاهی نسبت به تجویز این داروها اقدام می کنند، جلوگیری کرد.

رشیدیان نظارت بر عملکرد باشگاه های ورزشی و سالن های آرایشی زنانه را که بعضا در آن ها داروهای نیرو زا و غیر مجاز استفاده می شود را ضروری دانست و تاکید کرد: با فرد یا افرادی که سلامت جامعه را به مخاطره می اندازند به شدت برخورد می شود.

از ابتدای سال تاکنون بالغ بر هزار و 700 نفر از معتادان متجاهر از مناطق آلوده مشهد پاکسازی و در مراکز ترک اعتیاد نگهداری و پاک شده اند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.