مشهد؛

قطار حومه ای نیشابور، بینالود، مشهد افتتاح شد

استاندار خراسان رضوی قطار حومه ای نیشابور، بینالود، مشهد را افتتاح کرد و اولین مسافرت خود را با آن انجام داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار خراسان در سفر به نیشابور توسعه و راه اندازی قطارهای حومه ای را از جمله قول های مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به استان دانست و خط آهن حومه‌ای نیشابور، بینالود، مشهد را افتتاح کرد.

علیرضا رشیدیان علت راه اندازی مجدد قطار مشهد- سرخس را حجم متراکم ترافیک در محورهای مواصلاتی به استان و مشهد مقدس دانست و افزود: راه اندازی قطارهای حومه ای علاوه بر کاهش حجم تردد خودرو، از آمار تصادفات و تلفات احتمالی جلوگیری و به کم شدن میزان آلاینده های جوی کمک می کند.

وی آشنایی گردشگران و زائران بارگاه منور رضوی با ظرفیت های گردشگری نیشابور و توسعه روستاهایی که در مسیر تردد این قطار قرار دارند را از دیگر فواید راه اندازی این پروژه برشمرد و تاکید کرد: ظرفیت راه اندازی قطارهای حومه ای در محورهای جوین، جغتای و سبزوار و همچنین بجستان، فریمان، فیروزه و خواف نیز وجود دارد.

قطار حومه‌ای نیشابور، بینالود، مشهد با ظرفیت انتقال 108 مسافر با سرعت 120 کیلومتر طی مسیر خواهد کرد و در ساعت 4:45 از سمت نیشابور به مشهد حرکت و در ساعت 6:20 وارد راه آهن مشهد می شود.

همچنین ساعت 18 از مشهد به سمت نیشابور حرکت کرده و در ساعت 18:45 وارد ایستگاه نیشابور خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
با سلام
خواهشمند است نسبت به اختصاص دادن قطار رفت از مشهد به سمت نیشابور در ساعات اولیه صبح و جهت رفاه حال دانشجویان اقدام لازم را مبذول فرمایید
با تشکر