مشهد؛

بهره برداری از دو طرح عمرانی و آموزشی با حضور استاندار خراسان رضوی

با حضور استاندار خراسان رضوی دو طرح عمرانی و آموزشی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بهره برداری از مرحله نخست تقاطع غیرهمسطح میدان امام رضا(ع) ودانشکده مهندسی وعمران دانشگاه آزاد نیشابور از طرح هایی بود که با حضور استاندار خراسان رضوی به بهره برداری رسید .

همچنین در نیشابور به عنوان بخشی از مسیر اصلی تهران - مشهد و افتتاح دانشکده مهندسی و عمران دانشگاه آزاد نیشابور امروز در دستور کار استاندار خراسان رضوی قرار گرفت.

طرح تقاطع غیرهمسطح میدان امام رضا(ع) از آبان 1393 با 800 میلیارد ریال اعتبار دردو مرحله آغاز شد که مرحله نخست آن به طول هزار و 500 متر امروز به بهره برداری رسید.

مرحله دوم پروژه نیز روگذر همین مسیر است که میدان، فضای سبز، راستگردها و ادامه مسیر باغرود به شهر نیشابور را شامل می شود.

در مجموع پیشرفت اجرایی کل پروژه 60 درصد است و برای ادامه آن 110 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که 50 میلیارد ریال از این مبلغ را وزارت راه و شهرسازی عهده دار شده است. 
  
استاندار خراسان رضوی همچنین در مراسم بهره برداری ازساختمان دانشکده عمران دانشگاه آزاد نیشابور با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دانشگاه ها برای حل مسائل استان الزامیست از راه اندازی شبکه بین دانشگاهی خبر داد و افزود: باید از طریق تقویت تعامل بین دانشگاه ها و نیازسنجی از نیاز بازار، بتوان نیروی متخصص و مورد نیاز را تربیت کرد

رشیدیان تعامل بیش از پیش دانشگاه با صنعت را امری فراتر از یک توصیه دانست و افزود: با تحقق این مهم علاوه بر تامین نیروی انسانی متخصص برای بنگاه های تولیدی و اقتصادی، از حجم متقاضیان کار با تحصیلات عالیه کاسته خواهد شد

گفتنی است ساختمان دانشکده عمران دانشگاه آزاد نیشابور در زمینی به مساحت چهار هزار و 500 متر در سه طبقه و 20 کلاس احداث شده که برای ساخت و تجهیز آن 3.5 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.