مارتابور: پیام شادی و رفتار دوستانه ایرانی ها را به مردم آمریکا می رسانم

رئیس آمریکایی کمیته رسانه فدراسیون جهانی ووشو گفت: با کوله باری از شادی و اخبار خوش از رفتار دوستانه مردم ایران و البته با غم ترک کردن این کشور به میهنم باز می گردم.

به گزارش خبرنگار رزمی و کشتی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در حاشیه رقابت های بین المللی جام پارس که شب گذشته یکشنبه 29 شهریور در سالن 12هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، گفتگوی صمیمانه با مارتابور رییس کمیته رسانه و عضو دبیرخانه فدراسیون جهانی ووشو داشتیم ، جالب است بدانیم که درخواست اولیه وی برای گرفتن عکس با خبرنگاران خانم رزمی نویس باعث این گپ و گفت دوستانه شد.

**چطور شد به ایران آمدید؟
طبیعی است که به خاطر شغلم به رغم مخالف دوستان و اطرافیانم باید به ایران می آمدم.

**چرا مخالفت؟
اکثر دوستانم وقتی شنیدند به ایران می آیم ، سعی کردند جلوی من را بگیرند، حتی برخی از آنان که از من دور بودند با زدن ایمیل و ابراز ترس و وحشت از محیط ایران سعی کردند تا مرا از این سفر منصرف کنند.

**حالا که ایران آمدید، نظرتان چیست؟
فقط می توانم بگویم دلم نمی خواد برگردم .

**برخورد مردم ایران چطور بود؟
مردم ایران رفتار بسیار دوستانه ای با من داشتند و در این چند روز که اکثر نقاط تهران را گشتم، همه مردم با روی خوش و لبخند با من برخورد می کردند و این برخلاف چیزی بود که دوستانم می گفتند.
مارتابور: پیام شادی و رفتار دوستانه ایرانی ها را به مردم آمریکا می رسانم

** به دوستانتون در برگشت چه خواهید گفت؟
 دوست دارم به آنها بگویم مردم ایران بسیار شاد بودند و بسیار مهمان نواز و با غریبه ها رفتار خیلی خوبی داشتند که این رفتار و اخلاق هم در بین مسئولان و کارمندان فدراسیون ووشو بود و هم در بین مردم عادی و فروشنده ها.

** بیشترین چیزی که در این سفر به آن علاقه مند شدید، چه بود؟
در ایران همه چیز جذاب ،جالب ، زیبا و دوست داشتنی هست اما ( با ابراز افسردگی )عاشق غذاهای ایران شدم .

** چرا با ناراحتی می گویید عاشق غذاهای ایران شدید؟
برای اینکه بسیار لذیذ و دلچسب بود و دل کندن از این غذاها برایم سخت است، در عین حال حس می کنم 5 پوند چاق شدم.

خاک شیر خوشمزه ترین نوشیدنی دنیا ، البته به مذاق آمریکایی ها

**چه غذایی را بیشتر دوست داشتید؟
 همه غذاهای ایرانی بسیار خوب بود و من قورمه سبزی، قیمه بادنجان را خیلی دوست داشتم.اما لذیذترین نوشیدنی که تا به حال خورده ام شربتی بود که خود خانم های ایرانی در خانه تهیه می کنند، که مواد لازمش را خریدم تا با خودم به آمریکا ببرم.

** اسم این نوشیدنی چه بود؟
 (با نگاهی سوالی به شهین نظری نایب رییس فدراسیون ووشواز وی کمک گرفت ): خاکشیر ، آنقدر طعم این شربت ایرانی را دوست داشتم که به ووشوکاران تیم آمریکا هم برای امتحان از این نوشیدنی گوارا دادم و آنها نیز بسیار لذت بردند.

**به جز خاکشیر چه چیزهایی برای سوغات از ایران خرید کردید؟
 به طور کلی تمام خوراکی های ایرانی مثل شیرینی جات ، زعفران ، ادویه ها و خاکشیر و تخم شربتی را دوست داشتم و تا جایی که فرصت داشتم،خرید کردم.
مارتابور: پیام شادی و رفتار دوستانه ایرانی ها را به مردم آمریکا می رسانم

آمریکایی که ایران را مثل خانه خودش می دانست

** در این سفر سه روزه کدام قسمت های تهران رفتید و کجا را از همه بیشتر دوست داشتید؟
من در این مدت کوتاه با مهمان نوازی ایرانی ها جاهای بسیاری مثل برج میلاد، بازار تجریش، امامزاده صالح، بام تهران ، مقبره شهدا و فروشگاه ها و قنادی ها و رستوران های سنتی مختلف رفتم و همه را دوست داشتم، زیرا مردم ایران بسیار مهمان نواز و خوشرو بودند و رفتار دوستانه و نگاه محبت آمیز آنان باعث می شد که حس کنم در خانه خودم هستم.

**حالا اگه بخواهید نام ببرید کجا را بیشتر دوست داشتید؟
واقعا نمی تونم نام ببرم اما امام زاده صالح ، بازار سنتی تجریش و عطاری برایم بسیار جالب بود حتی عکس هایی از این مکان ها در صفحه شخصی اینستاگرامم گذاشتم تا دوستانم از آرامش و جذابیت های ایران با خبر شوند.

وی ابراز خوشحالی از داشتن دوستان ایرانی از من خواست آدرس صفحه شخصی ام در صفحات اجتماعی را به وی بدهم تا دوستان ایرانی بیشتری داشته باشد.

**اولین جمله ای که پس از بازگشت از ایران به اطرافیانتان خواهید گفت، چیست؟
مردم ایران بسیار گرم و مهربان بودند و حتما باید به همراه خانواده ام به ایران بیایم.
مارتابور: پیام شادی و رفتار دوستانه ایرانی ها را به مردم آمریکا می رسانم

تالوکار ایرانی الگوی آمریکایی ها

**مسابقات جام پارس را چطور دیدید؟
این مسابقات در مقایسه با سایر مسابقات ووشویی که من دیده ام بسیار در سطح فنی بالایی برگزار شد.

**سطح ووشوکاران ایرانی را چطور دیدید؟
ایران صاحب ووشوکاران بنامی در جهان و آسیا هست تاجایی که "کیسر" یکی از تالوکاران تیم آمریکا که موفق به کسب دو مدال در جام پارس شد، قبل از حضور در ایران از فرشاد عربی تالوکار ایران به عنوان یکی از الگوهای ورزشی خود یاد می کرد و در دو سال اخیر تمام حرکات فرشاد عربی را در شبکه یوتیوب دنبال می‌کرد و از او یاد می‌گرفت. از اینکه با حضور تیم آمریکا در مسابقات جام پارس ایران به آرزویش که مسابقه با فرشاد عربی بوده، رسیده است و در کنار الگوی ورزشی خود موفق به کسب مدال نیز شده بسیار خوشحال بود. 

**شنیده شده که سابقه فعالیت در مطبوعات را داشته اید،صحت دارد؟
 بله ، من چندین سال سردبیر مجله کاراته در آمریکا بودم که این مجله جزو معتبرترین مجلات رزمی دنیاست.

مارتا بور که گزارش وی از کیفیت برگزاری مسابقات و همچنین نحوه میزبانی ایران از تیم های خارجی به فدراسیون جهانی در اعلام نتیجه قبول درخواست کشورمان برای مسابقات جام جهانی ساندا که سال اینده برگزار خواهد شد، بسیار موثر است در پایان با ابراز دلتنگی از ترک ایران گفت :به طور حتم با همسر و پسر سیزده ساله ام به ایران خواهم آمد.

انتهای پیام/

گزارش از : طیبه خزاعلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار