شیرآقایی: حضور چینی ها به انتخاب نفرات اصلی کمک بزرگی می کند

مربی تیم ملی ساندا گفت: تمرین کردن با چینی ها و برگزاری مسابقه با آنان ، در انتخاب نفرات اصلی برای اعزام به مسابقات جهانی کمک بزرگی می کند.

شیرآقایی: حضور چینی ها به  انتخاب نفرات اصلی کمک بزرگی می کندکیوان شیر آقایی مربی تیم ملی ساندا گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  اعلام کرد: دیدارهای تدارکاتی و امکاناتی که علی نژاد (رییس فدراسیون ووشو) برای آمادگی هرچه بیشتر ووشوکاران به منظور حضور بهتر در مسابقات جهانی اندونزی در نظر گرفته است، بهترین تدارکات بوده است و برنامه ریزی های دقیق با زمان بندی بسیار مناسب بوده است. به طوریکه با برگزاری مسابقات بین الملی جام پارس که اردونشینان تیم ملی در آن شرکت کردند، ووشوکاران محک خوبی خوردند و با اکثر تیم های مطرح به جز چینی ها به رقابت پرداختند و نتایج خوبی را کسب کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر که حدود یکماه تا مسابقات جهانی اندونزی نیز فاصله داریم ،تیم چین به ایران می آید تا علاوه بر انجام تمرینات مشترک با سانداکاران حاضر در اردو با آنان نیز مسابقه دوستانه برگزار کند، با توجه به اینکه چینی ها اصلی ترین حریفان ما هستند ، این دیدارهای تدارکاتی کمک بسیاری به سانداکاران و مربیان در شناخت نقاط قوت و ضعف آنان می کند و در فرصت باقیمانده تا رقابت های جهانی نیز می توانیم نقاط ضعف را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: همچنین مبارزه با چینی ها باعث می شود تا سانداکاران محک خوبی بخورند و کادر فنی با اطمینان کامل 5 نفر اصلی ، اعزامی به مسابقات جهانی را انتخاب می کند.

به زودی دو سانداکار از اردو خط می خورند

شیرآقایی گفت: در حال حاضر 8 سانداکار در 8 وزن در اردو داریم، که برای حضور در مسابقات جهانی اندونزی هر کشور مجاز است تا 5 وزن با این پیکارها اعزام کند. برهمین اساس پس از برگزاری دیدار تدارکاتی با چینی ها با صلاحدید کادر فنی دو سانداکار از ترکیب اردونشینان رقابت های جهانی حذف می شوند و به اندونزی اعزام نمی شوند.

مربی تیم ملی در خصوص فواید تمرین کردن با چینی ها یادآور شد: از آنجاییکه کشور چیم مهد ووشو است و تعداد زیادی ووشوکار دارد،هر ساله اکثر نفرات اعزامی به مسابقات آسیایی و جهانی را تغییر می دهد و اکثر اوقات با ووشوکاران جدید در میادین بین المللی حاضر می شود.به همین دلیل ما از آنان شناخت کافی نداریم و تمرین کردن با نفرات اصلی آنان به ما کمک می کند تا با تاکتیک آنها در حین مبارزه و همچنین سیستم تمرینی شان بیشتر آشنا شویم .

وی درپایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در اکثر اوزان ما ووشوکارچینی به ایران می آید و همه سانداکاران ما به جز امیر فضلی سانداکار وزن منفی 85 کیلوگرم کشورمان با چینی ها مسابقه می دهند و محک خوبی می خورند. در مورد امیر فضلی نیست جای هیچگونه نگرانی نیست زیرا اکثر اوقات حریفان هم وزن وی ووشوکاران روسی هستند که خوشبختانه در جام پارس با آنان مبارزه کرد و موفق شد آنان را مغلوب کند و کادر فنی در مورد فضلی به اطمینان کامل رسیده است.

گفتنی است: تیم ملی ووشو چین فردا دوشنبه 13 مهر به ایران می آید و جمعه 17 مهر نیز در محل آکادمی ووشو با ملی پوشان کشورمان مسابقه دوستانه برگزار می کنند.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار