تمرینی متفاوت با برترین ووشوکاران چین

تمرین مشترک تیم ملی ووشوی کشورمان و تيم ملی چین از امروز سه شنبه 14 مهر در محل آکادمی ووشو واقع در مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد و تا جمعه 17 مهر نیز ادامه دارد.

پس از نخستین جلسه تمرین مشترک تیم ملی ساندای کشورمان با برترین ووشوکاران چینی،محسن محمد سیفی قهرمان دو دوره جهان به خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت :

نفراتی که در تیم ملی ووشوی چین، حضور دارند و امروز ما با آنان تمرین کردیم، برترین ها و همگی قهرمانان کشور چین در سال 2014 هستند و برخی از این نفرات در مسابقات بین الملی سال گذشته حضرر داشتند. سانداکار وزن منفی 65 کیلوگرم چینی ووشوکاریی است که در بازی های آسیایی اینچئون با وی رقابت کردم و همه آنان جزو برترین های ووشو هستند که تمرین کردن با آنان بسیار سودمند خواهد بود.

وی ادامه داد :از آنجاییکه چین مهد ووشو است و برترین ووشوکاران جهان را دارد، تمرین کردن با آنان بسیار متفاوت بود،زیرا همانطور که شیوه خاصی برای مبارزه دارند،تمرین کردنشان هم متفاوت بود، حتی گرم کردن بدن قبل از تمرین ووشوکاران چینی با ما فرق می کرد و این برای ما بسیار جالب بود.

سانداکار طلایی جهان افزود: با وجودیکه ووشوی ایران در بخش ساندا حرف زیادی برای گفتن در جهان و آسیا دارد اما از آنجاییکه چینی ها صاحب این رشته هستند،همیشه آنان از ما یک یا حتی دو قدم جلوتر هستند.به همین دلیل برگزاری اردوی مشترک با سانداکاران چینی در کسب آمادگی ما موثر است و به ما کمک بسیاری می کند.

سیفی گفت: در گذشته به محض اینکه در مسابقات اسم حریفان چینی به میدان می آمد، ناخودآگاه ووشوکاران از مبارزه با آنان ترس و استرس داشتند، خوشبختانه در حال حاضر با شکست برخی از ووشوکاران چینی توسط ایرانیان، این ترس کمتر شده است،اما هنوز برخی از ووشوکاران ایرانی نیاز دارند که با چینی ها تن به تن شوند که با درایت و برنامه ریزی مسوولان فدراسیون این مهم در این اردوی مشترک اتفاق افتاد و به طور حتم به افراد کم تجربه حاضر در اردو کمک شایانی می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور حتم نتیجه این تمرینات در روز مسابقات با چینی ها ( جمعه 17 مهر) شاهد خواهیم بود. من مطمئنم که در اکثر اوزان توانایی سانداکاران ایرانی و چینی برابر است و در برخی از اوزان حتی ووشوکاران ایرانی کمی قوی تر هستند که بر همین اساس پیش بینی می کنم اکثر مسابقات جمعه به سه راند بکشد و مبارزات دیدنی و جذابی پیش رو داریم.

گفتنی است: مسابقات ووشو قهرمانی جهان 20 آبان ماه به میزبانی اندونزی در جاکارتا برگزار می شود.

انتهای پیام
برچسب ها: ووشو ، تمرین ، متفاوت ، چین ، مشترک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار