موگرینی: توافق هسته ای می تواند به حل بحران سوریه کمک کند

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: توافق وین می تواند منجر به کمک به جامعه بین المللی برای حل بحران سوریه شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با سی ان ان گفت: مسئله آوارگان سوری بحران جهانی است.

وی گفت: روشن است این بحران در اروپا است اما اول از همه این بحران منطقه ای در همه جا در اطراف سوریه و علاوه بر آن در لیبی و آفریقا است و روشن است که این بحران بین المللی و جهانی است. به همین جهت معتقدم تلاش بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد مهم است.

موگرینی درباره تاثیر برنامه جامع اقدام مشترک بر اوضاع سوریه گفت:من معتقدم آنچه که در وین در ماه ژوئیه به آن رسیدیم علاوه بر این که توافق در زمینه منع تکثیر است بلکه می تواند مسیری را برای قدرت های منطقه ای در اطراف سوریه بگشاید تا رویکرد متفاوتی در پیش گیرند و به جامعه بین المللی برای حل بحران و جنگ در سوریه کمک کنند.

وی افزود: تنها راه برای حرکت به سمت جلو این نیست که اروپا یا آمریکا یا کشوری خاص طرحی خاص را بر روی میز قرار دهد.ما ده ها طرح بر روی میز داشتیم. نکته این است که چارچوب منطقه ای و بین المللی در بخش های مختلف در سوریه ایجاد شود تا گذار به رهبری سوری ها صورت گیرد و در نهایت این کشور بتواند در صلح زندگی کند.

موگرینی مدعی شد: برای همه روشن است که اسد در کشور خود آینده ای ندارد و همه احزاب باید راهی برای تعیین آینده کشور خود پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار