موگرینی: ما درباره توافق ایران و پیامدهای منطقه ای آن گفتگو کردیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت:ما درباره توافق ایران و پیامدهای منطقه ای آن گفتگو کردیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت: ما نشست امروز را با موضوعی شروع کردیم که برای همه ما مهم است و آن روند صلح خاورمیانه بین اسرائیل و فلسطین است. این مسئله همچنین به ثبات، امنیت وصلح در خاورمیانه ربط دارد. ما از دهه ها پیش در این زمینه تلاش کردیم و من امروز می توانم به شما بگویم که ما پیشرفت هایی داشتیم.
وی افزود: اتحادیه اروپا تلاش گروه چهارجانبه در این زمینه را این ماه احیا کرده است و بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد دعوتنامه به وزرای خارجه گروه چهارجانبه فرستاده است تا چند هفته دیگر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نشستی در نیویورک داشته باشند. وی همچنین دعوتنامه ای به وزرای خارجه مصر، اردن، عربستان سعودی و دبیر کل اتحادیه عرب فرستاده است. ما امیدواریم شروع مجدد این روند منجر به بهبود اوضاع گردد و دورنمای گفتگوهای مجدد را فراهم کند.
وی افزود: ما همچنین درباره توافق ایران و پیامدهای منطقه ای آن گفتگو کردیم.
موگرینی گفت: بحران مهاجران نیز به منطقه مربوط می شود زیرا بسیاری بحران مهاجران که امروز در اروپا و خاورمیانه با آن مواجه هستیم، ریشه در مناقشه ها در سوریه و خاورمیانه دارد. این مسئله به خصوص موضوع سوریه در نشست رسمی بعدی شورای امور خارجه بررسی خواهد شد، اما ما گفتگو درباره توافق ایران را با وزرا شروع کردیم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار