بان کی مون: ایران برای تسهیل در حل صلح آمیز بحران سوریه تلاش کند

دبیر کل سازمان ملل در دیدار با محمد جواد ظریف تسهیل در حل صلح آمیز مناقشه سوریه از سوی ایران را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از ایران خواست تا برای تسهیل در حل صلح آمیز مناقشه سوریه تلاش کند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد ، بان کی مون تاکید کرد هیچ راه حل نظامی برای مناقشه وجود ندارد و از ایران خواست از نفوذ خود برای ارتقاء راه حل سیاسی استفاده کند. دو طرف همچنین در مورد تلاش های میانجی گری سازمان ملل در یمن ، دیگر مناقشه ای که ایران نقش گسترده ای در آن دارد ، گفتگو کردند. دبیر کل سازمان ملل همچنین بر لزوم این موضوع تاکید کرد که لبنان باید هرچه سریعتر رییس جمهور انتخاب کند.

بان کی مون و وزیر امور خارجه ایران در مورد توافق هسته ای ماه ژوئیه میان تهران و قدرت های غربی گفتگو کردند و دبیر کل سازمان ملل بار دیگر از تمامی طرف های دخیل خواست با حسن نیت این توافق را اجرا کنند. 

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد یان الیاسون معاون دبیر کل سازمان ملل قرار است 11 اکتبر در چارچوب سفر منطقه ای به تهران سفر کند و قرار است در ایران موضوع «تاثیر انسانی مناقشات» در سوریه و یمن را بررسی کند. 

الیاسون روز سه شنبه عازم ریاض می شود،‌سپس نهم اکتبر به ابوظبی ، یازده اکتبر به تهران و 13 اکتبر برای شرکت در کنفرانس مهاجران به استانبول و 14 اکتبر برای آماده سازی نشست کمک های بشردوستانه به ژنو خواهد رفت. این نشست قرار است ماه مه سال 2016 در ترکیه برگزار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار