موگرینی: انتظار می رود در نشست امشب سران اتحادیه اروپا تصمیمات مهمی اتخاذ شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت انتظار می رود در نشست امشب سران اتحادیه اروپا درباره مهاجران غیرقانونی تصمیم های مهمی اتخاذ شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به برگزاری نشست امروز سران اتحادیه اروپا در باره بحران مهاجران گفت: نخست باید ابراز خوشحالی کنم که وزرای کشور اعضای اتحادیه اروپا توانستند برای حل و فصل بحران مهاجران غیرقانونی در اروپا تصمیم مشترک خود را اتخاذ کنند.

 وی افزود: با این حال این تصمیم تنها یکی از بخشهای استراتژی اتحادیه اروپا برای حل و فصل بحران آوارگان و یکی از بخش های اصلی فرایند تصمیم گیری در اتحادیه اروپا است. زیرا این تصمیم این اعتبار و این اجازه را به اتحادیه اروپا می دهد که برای حل این مشکل با همکاری شرکای خارجی خود اقدام کند.

موگرینی گفت: امیدوارم امشب سران اتحادیه اروپا بتوانند بر این مشکل به عنوان یک تصویر گسترده تر تمرکز کنند و با نگاه به آینده متمرکز بر اقدامات عملی باشند که اتحادیه اروپا می تواند برای کمک به منطقه و جهان در حل این مشکل صورت دهد. 

وی تصریح کرد: من سران کشورهای اروپایی را در این نشست درباره پیشرفت هایی که صورت گرفته واقداماتی که طی ماههای آتی با شرکای خارجی از جمله  کشورهای افریقایی مبدا مهاجرت غیرقانونی و کشورهای ترانزیت مهاجران به اروپا صورت گرفته است و همچنین تلاش های دیپلماتیک درباره بحران در لیبی و سوریه را در جریان خواهم گذاشت و انتظار می رود که این مسئله محور بحث های جدی با سران اروپا باشد.
موگرینی افزود: محور دیگری که در این نشست بررسی خواهد شد کمک های مالی میان مدت به مهاجران غیرقانونی است. انتظار می رود که در نشست امشب تصمیم های مهمی گرفته شود و همانطور که می دانید اتحادیه اروپا سرمایه و بودجه فراوانی در این زمینه هزینه کرده است و مهم است که شاهد همکاری و هماهنگی کشورهای اروپایی در این زمینه باشیم. 

وی گفت: همواره تصمیم گیری ها درباره مسایل مهم بسیار دشوار است با این حال همانطور که می دانید اتحادیه اروپا با داشتن اتحاد می تواند این مسئله را به طور داخلی مدیریت کند. من به خوبی این مسئله را می دانم که مردم اروپا این مسئله را به خوبی درک کرده اند و امیدوارم که سران اروپایی نیز این مسئله را به خوبی درک کنند. 

موگرینی افزود: امروز با نخست وزیران هر دو کشور صربستان و کرواسی گفتگو کردم و از آنها خواستم رویکردی سازنده را دنبال کنند. بستن مرزها به هیچ وجه یک راه حل نیست و می تواند موجب بازگشت فضایی نامطلوب درباره این مسئله شود. ما در شرایط کنونی به هیچ وجه به این گونه رویدادها نیازی نداریم. ما باید در این شرایط به عنوان مردم و کشورهای اروپایی چه اعضای اتحادیه اروپا و چه کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا با یکدیگر همکاری کنیم تا بتوانیم شرایط کنونی را مدیریت کنیم. امیدوارم که گفتگوهای امروز با سران دو کشور بتواند منجر به همکاری برای مدیریت این مشکل مشترک شود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا و غیرعضو با آن روبرو هستند. ما نیازمند راه حل مشترک برای حل این مشکل مشترک هستیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار