تلاش دولت و مجلس برای تسهیل فرآیند های مشارکت خیرین

روان سازی امورخیرین سلامت نیازمند ساختار و تلاش دولت و مجلس برای تسهیل فرآیند های مشارکت آنهاست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا، دکتر سید محمد هادی ایازی در سومین اجلاس قائم مقام های روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در حوزه مشارکتهای اجتماعی که در شیراز برگزار شد، گفت: دولت با ایجاد ردیف های بودجه ای در تدوین برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده می تواند بسیاری از مشکلات پروژه های خیرساز را رفع کند.
 
مجلس و دولت با تصویب قوانین راه خیرین سلامت را هموار سازند
 دکتر ایازی گفت: مجلس و دولت با تصویب قوانین می توانند راه خیرین در مسیر ارتقا سلامت کشور را هموار کنند.

وی افزود: فرد خیری که تجهیزات پزشکی را برای بیمارستانهای دولتی از خارج کشور خریداری می کند و برای رفع نیاز بیماران نیازمند در اختیار مراکز دولتی قرار می دهد باید از بخشودگی عوارض گمرکی بهره مند شود.

دکتر ایازی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید در مسیر هموار سازی مسیر خیرین تامین سلامت گام بردارند و با تصویب یا اصلاح قوانین انگیزه خیر را در جامعه تقویت کنند.

وی گفت: دولت برای بناهای درمانی که نیاز به بازسازی دارند تصمیم شایسته ای اتخاذ کرده بدان گونه که افراد خیر با تقبل این فضاها پس از بازسازی یا بصورت هیات امنایی آن را اداره کنند و یا به دانشگاهها واگذار نمایند.

دکتر ایازی افزود: همچنین خیرین تامین سلامت می توانند برای اتمام پروژه های خود از تسهیلات بانکی بهره گیرند و دولت سود این تسهیلات را متقبل شود.
 
فارس پیشگام عرصه خیران تأمین سلامت در کشور است
 قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی گفت: استان فارس با داشتن ظرفیت‌های فراوان علمی و پزشکی به‌ویژه خیران، در عرصه تأمین سلامت در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

دکتر ایازی اظهار داشت: فارس تأثیر فراوانی در علم پزشکی کشور گذاشته که این امر بدون تردید در رشد، بالندگی و نیز پیشرفت در تمام زمینه‌ها تأثیرگذار است و نیاز به حمایت و پشتیانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: باعث مباهات و افتخار است برای استانی که مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان استان خیران نام می‌بر‌‌ند و باید از تمام توان و ظرفیت‌های خیران در فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و پزشکی و درمانی بهره‌مند شد.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی تصریح کرد: در این اجلاسیه که نمایندگان 57 دانشگاه علوم پزشکی در آن حضور دارند می‌توان از خروجی آن در زیرساخت‌های نظام بهداشتی، درمانی و تحقیقاتی به‌عنوان یک اصل استفاده بهینه کرد.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی بیان داشت: اجرای طرح تحول سلامت یکی از فعالیت‌های ارزشمند دولت یازدهم بوده که نیمی از اعضای دولت در این طرح حضور دارند و باید سازمان‌های مردم‌نهاد در آن ورود جدی پیدا کنند تا اثرات مثبت آن را بیشتر در جامعه شاهد باشیم.
 
پيشنهاد اهدا زمين و تخفيف مالياتي به خيرين سلامت
 دکتر ایازی گفت: پیشنهاد اهدا زمین و تخفیف مالیاتی برای کمک دولت به خیرین سلامت به دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: پیشنهاد اهدا زمین و انشعابات رایگان، حذف تعرفه گمرکی و تخفیف مالیاتی به عنوان کمک دولت به خیرین تامین سلامت، به دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه می شود. 

دکتر ایازی افزود: مجامع خیرین تامین سلامت در کشور بیش از این نمی توانند درگیر مشکلات بوروکراسی اداری و ناهماهنگی های سازمان های خدماتی باشند و از وظایف اصلی خود جا بمانند.
 
روان سازی امورخیرین سلامت نیاز به ساختار دارد
 دکتر ایازی ادامه داد: برای تقویت انگیزه خیرین تامین سلامت، روان سازی امور آنان نیاز به ساختار مناسب دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد گفت: وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی بدلیل برخورداری از ساختار مناسب و هماهنگ، در جلب مشارکت های مردمی بسیار موفق عمل کرده اند.

ایازی اظهار داشت: بنا به گفته مسوولان سازمان بهزیستی، بودجه دولتی این سازمان برای امسال 17 هزار میلیارد ریال است در حالیکه خیرین 40 هزار میلیارد ریال برای حمایت از مددجویان پرداخت می کنند.

او گفت: مجمع خیرین تامین سلامت فارس با تجارب ارزنده خود در ایجاد بیمارستان های خیرسازی که در خاورمیانه بی نظیر است می تواند مشاور خوبی برای دیگر مجامع خیرین تامین سلامت در کشور باشد.
 
ضرورت انجام نیازسنجی مناطق محروم و تسهیل حمایت نیکوکاران
 دکتر ایازی با تاکید بر نیازسنجی در حوزه بهداشت و درمان، تصریح کرد: با انجام نیازسنجی های دقیق، باید آن را در اختیار نیکوکاران قرار داده تا کمک ها در مسیر صحیح هدایت شود و افراد نیکوکار از نیت خیر خود منصرف نشوند.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمندی که به یاری نیکوکاران سلامت در فارس صورت گرفته، گفت: به عنوان مثال،بیمارستان سوانح و سوختگی که اقدام فوق العاده ارزشمندی بوده و یا بیمارستان مادر و کودک و بیمارستان کوثر که لازم است این اقدامات را در استان های خود به کار ببندیم و بدانیم چطور ارتباط برقرار کنیم.

گفتنی است، این گردهمایی با حضور دکتر سید محمدهادی ایازی قائم مقام وزیر در امور مشارکت­های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت، آیت الله دستغیب رییس هیئت امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر تابنده رییس هیئت مدیره خیرین تامین سلامت فارس، دکتر رامجردی قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و  اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت برگزار شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، مجلس ، خیرین ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار