مدیر کل امور شاهد و ایثارگران خبر داد

ظرفیت 27 هزار نفری پذیرش مدارس شاهد

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران از استقبال خوب دانش‌آموزان برای حضور در مدارس شاهد به دلیل ویژگی‌‌های بارز آموزش و پرورش آن خبر داد.

ظرفیت 27 هزار نفری پذیرش مدارس شاهدمحمد حسین کفراشی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران در گفتگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص میزان استقبال و پذیرش دانش‌آموزان از این مدارس گفت: آمار دانش‌آموزان در سال تحصیلی 93-94 ، 382 هزار نفر بوده است و با توجه به سیاست اداره کل شاهد و ایثارگران سعی بر این است تا در سال 94-95 دقت بیشتر در جذب دانش‌آموزان به عمل آید. در این مدارس اولویت ثبت نام با خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان است و چنانچه ظرفیت‌ خالی در مدارس وجود داشته باشد، امکان ثبت نام سایرین وجود دارد. 

کفراشی در ادامه افزود: ثبت نام در پایه اول ابتدایی و هفتم اینترنتی صورت گرفته است، مهلت ثبت نام از اول تیرماه تا بیستم تیر ماه بوده است. 

افراد متقاضی برای ثبت نام 55 هزار نفر بوده است اما ظرفیت مدارس شاهد 27هزار نفر است و به همین دلیل از میان متقاضیان، افراد پالایش شده‌آند و نتایج از طریق پیام کوتاه اعلام شده‌اند و افرادی که گزینش‌ شده‌اند دارای بالاترین امتیاز بوده‌اند. 

مدیر کل امور شاهد و ایثارگر خاطر نشان کرد: در مرحله اول 13 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند و بخش اعظم ثبت نام قطعی شده است و افرادی که اقدام به ثبت نام نکرده‌اند یا در صحت اطلاعات گفته شده مشکل داشته‌اند یا از ثبت نام منصرف شده‌اند. 

کفراشی همچنین از اعلام نتایج مقطع هفتم در 31 تیر ماه و یا 1 مرداد ماه خبر داد و افزود: 10 مرداد این مسئله تایید نهایی می‌شود و از این تاریخ به بعد مدیران به برنامه‌ریزی تدوین برنامه‌ها و شناسایی دانش‌آموزان می پردازند. 

ویژگی شاخص مدارس شاهد 
کفراشی در خصوص ویژگی‌های شاخص مدارس شاهد تصریح کرد: این مدارس الگوی بارز ایثارگری دوران دفاع مقدس هستند و بحث تربیتی و پرورشی در مدارس شاهد شکل ویژه‌ای دارد و چهار ساعت مازاد بر برنامه مصوب برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است. 

وی افزود: برنامه‌های آموزشی هم به طور ویژه‌تری در این مدارس در نظر گرفته شده است و انتخاب مدیران و دبیران با حساسیت بیشتری انجام می شوند. 

گفتنی است، هدف مدارس شاهد تمرکز بر کیفیت بخشی مدارس بیشتر باشد و پذیرش دانش‌آموزان بر اساس وضعیت خانوادگی، فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و بعد از آن خانواده فرهنگیان و در نهایت بر اساس ویژگی‌های علمی و پرورشی دانش‌آموزان نظیر برگزیده شدن در برنامه علمی حافظ قرآن و مواردی دیگر نظیر آن است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۵:۲۲ ۲۴ تير ۱۳۹۴
مدارس دولتی درگیر پولن ولی در مدارس شاهد میلیون میلیون پول خرج میشه
آخرین اخبار