سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد

ممنوعیت دریافت هرگونه وجه در مدارس هیئت امنایی

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران از برخورد آموزش و پرورش با مدارس دولتی متخلف خبر داد و دریافت هرگونه وجه با عناوین مختلف را ممنوع دانست.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص دریافت وجه از سوی مدارس دولتی گفت: در مدارس دولتی عادی و هیئت امنایی دریافت هرگونه وجه نقد ممنوع است و مسئله مشارکت اولیا برای مدارس کاملا اختیاری می‌باشد.

وی در خصوص خدمات فوق‌برنامه در مدارس دولتی عادی و هیئت امنایی افزود: در این بحث، خدمات رسانی این مدارس با عناوین مختلف نظیر کلاس‌های کنکور فقط باید بر مبنای نرخ مصوب آموزش و پرورش دریافت شود، که در این باره اطلاعات کامل‌تر در سایت آموزش و پرورش شهر تهران به نشانی www.tehranedu.ir وجود دارد.

ثقفی همچنین در خصوص زمان برگزاری کلاس‌های کنکور در مدارس دولتی گفت: حتما باید این کلاس‌ها خارج از برنامه‌ی درسی مصوب آموزش و پرورش باشد تا در صورت عدم تمایل برخی دانش‌آموزان برای شرکت در این کلاس‌ها، در برنامه کاری آنان اختلالی وارد نشود و استفاده از ساعات درسی مصوب برای برگزاری این نوع کلاس‌ها ممنوع است.

ثقفی تصریح کرد: چنانچه مدرسه‌ای مطابق با ضوابط اعلام شده عمل نکند، متخلف به حساب آمده و با آنان برخورد می‌شود. در همین راستا روش‌های مختلفی برای اعلام شکایات مردم در نظر گرفته شده است که این روش‌ها شامل سامانه تلفنی 88964006 در ساعات اداری، بخش پاسخگویی به شکایت در سایت سازمان و همچنین اداره نظارت ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات منطقه است.

گفتنی است بازرسین و ناظرین آموزش و پرورش به طور دائم بر وضعیت دریافت وجه مدارس نظارت دارند.

ثقفی در پایان به مجازات مدارس دولتی متخلف اشاره کرد و گفت: این مجازات شامل لغو ابلاغ مدیران و بازگرداندن وجه اضافی به خانواده‌ها است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
banam
۱۶:۱۰ ۲۶ تير ۱۳۹۴
معلم ما میگه این پول به ما نمیرسه
خب 30 نفر هرکدام 360 هزار میشه=ده میلیون و هشتصد هزار تومان کجا میره اموزش پرورش باید بگه
آیا حقوق معلمان باید از جیب والدین داده شود؟؟؟
آخرین اخبار