مدیر کل نظارت بر نشر و چاپ کتب درسی:

امکان تمدید ثبت‌نام کتاب‌های درسی وجود دارد

هدف از ثبت نام اینترنتی کتاب‌های درسی نظارت دقیق‌تر بر این امر و سهولت دسترسی برای دانش‌آموزان است.

لیدا نیک روش مدیر کل نظارت بر نشر و چاپ کتب درسی در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ثبت نام کتب درسی به صورت اینترنتی گفت: از اول تیرماه سامانه ثبت نام کتب درسی از طریق پایگاه www.irtextbook.ir برای مقطع پیش‌دانشگاهی آغاز شده است و این فرآیند از ششم تیرماه برای مناطق 19 گانه کشور انجام شد و خوشبختانه از 560 هزار دانش‌آموز حدود نیمی از آنان تا کنون اقدام به ثبت نام کرده‌اند. 

وی در ادامه افزود: سایر دانش آموزان هم در صورت عدم ثبت نام تاکنون، نگران نباشند چرا که این مهلت در صورت نیاز حتی در مرداد ماه هم تمدید میشود. 

نیک روش خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان اگر به هر دلیل موفق به ثبت نام نشوند امکان ثبت نام از طریق مدارس و به صورت گروهی امکان پذیر است و در صورت نیاز بیشتر سامانه برای دانش‌آموزان هم باز خواهد بود. 

نیک روش گفت: در حال حاضر کتاب‌ها به استان‌ها و مناطق مختلف کشور ارسال شده است و هر زمان که دانش‌آموزان ثبت نام کنند، تا قبل از هر ماه کتب در دسترس آنان قرار می‌گیرد. 

هدف ثبت نام اینترنتی کتب درسی 
مدیر کل نظارت بر نشر و چاپ کتب درسی گفت: بررسی اجرای طرح ثبت نام اینترنتی کاری از پیش تعیین شده بوده است و از سال 93 بررسی‌های گوناگونی بر این امر صورت گرفته است، به طوری که امنیت بالای سایت موجب شد تا در روزهای آغازین ثبت نام از حمله حدود سه هزار هکر جلوگیری شود. 

گفتنی است،‌با وجود نوپا بودن این طرح استقبال خوبی از آن شده است. 

نیک روش همچنین از گسترش این طرح برای مقاطع دیگر خبر داد و افزود: ثبت نام اینترنتی در سال آینده برای مقطع ابتدایی قطعی است‌، در نظام آموزش فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش هم با بررسی‌های بیشتر در دست اقدام است. همچنین دانش‌آموزان هنر هم می‌بایست مانند دانش‌آموزان مقاطع نظری با این روش اقدام کنند. 

مدیر کل چاپ و نشر در پایان متذکر شد که دانش آموزان در صورت ثبت نام نیازی به ارائه شماره پیگیری به مدارس ندارند و این آمار برای مدیران قابل دسترسی است. 
همچنین تیمی ایجاد شده است تا به مشکلات احتمالی و سوالات دانش‌آموزان درباره این طرح به طور شبانه روزی پاسخ دهد. 


انتهای پیام/


برچسب ها: ثبت نام ، اینترنت ، کتب ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
سلام ثبت نام نکردیم حالا باید کتاب چهارم دبستان از کجا تهیه کنم سایت باز میشود
آخرین اخبار