معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌ و پرورش:

آموزش‌ و پرورش مرجع صدور مجوز و نظارت بر «مهدکودک‌های پیش‌دبستانی» شد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: آموزش‌ و پرورش مرجع صدور مجوز و نظارت بر «مهدکودک‌های پیش دبستانی» شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سایت مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: بر اساس حکم معاونت حقوقی ریاست جمهوری، آموزش‌ و پرورش مرجع صدور مجوز و نظارت بر تمام مهدکودک‌هایی است که دوره پیش دبستانی برای کودکان ۴ سال تمام تا ۶ سال تمام ارائه می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌ و پرورش اظهار کرد:‌ با توجه به صراحت قوانین و ضوابط موجود و تأکید رهبر معظم انقلاب در بند 2 سیاست‌های ابلاغی، تحول در آموزش و پرورش مبنی بر حاکمیتی بودن امر تعلیم و تربیت از مهدکودک تا دانشگاه، با همراهی و مشارکت معاونت حقوقی ریاست جمهوری اختلاف نظر میان وزارت آموزش‌ و پرورش و سازمان بهزیستی در مورد مدیریت یکپارچه دوره پیش دبستانی حل شد.

وی افزود: بر اساس حکم معاونت حقوقی ریاست جمهوری و جلسه سه جانبه آموزش‌ و پرورش،‌ سازمان بهزیستی و کارشناسان حقوقی معاونت ریاست جمهوری مقرر شد تا مرجع صدور مجوز و نظارت بر مهدکودک‌هایی که به کار نگهداری کودکان زیر 4 سال تمام مشغولند بر عهده بهزیستی باشد و تمام مهدکودک‌هایی که دوره پیش دبستانی برای کودکان 4 سال تمام تا 6 سال تمام ارائه می‌کنند، مکلفند از آموزش‌ و پرورش مجوز بگیرند و مرجع سیاست‌گذاری، نظارت و ارائه محتوا بر عهده آموزش‌ و پرورش است.

دیمه‌ور ادامه داد:‌ بدین منظور جلسات هماهنگی با هدف چگونگی صدور مجوز برای مهدکودک‌های دارای دوره پیش‌دبستانی، مراکز و سازمان‌های ارائه کننده دوره پیش دبستانی با همکاری وزارت رفاه در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: به زودی وزارت آموزش‌ و پرورش اطلاعیه‌ای منتشر خواهد کرد که در آن با نگاه تسهیل گرایانه نحوه مراجعه مراکزی که دوره پیش دبستانی ارائه می‌کنند برای اخذ مجوز اعلام خواهد شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار