معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:

اجرای طرح یکپارچه‌سازی حساب پشتیبان مدارس

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: از اهداف مهم اجرای طرح یکپارچه‌سازی پشتیبان مدارس ساماندهی و مدیریت منابع مالی در آموزش و پرورش است.

منصور مجاوری معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص اجرای طرح ملی یکپارچه‌سازی حساب پشتیبان مدارس گفت: بر مبنای این طرح کلیه مدارس با همکاری بانکهای عامل در طی یک الی دو ماه آینده کلیه وجوه پرداختی برای غذا، سرویس، فعالیت‌های فوق‌برنامه و مواردی نظیر آن را تحت پوشش این برنامه دریافت می‌کنند. در واقع این طرح راهی برای نظارت و کنترل دریافت وجوه در مدارس دولتی است.

وی ادامه داد: از اهداف اصلی اجرای این برنامه ساماندهی و مدیریت منابع مالی است و این یکی از مسائلی است که در سند تحول مورد نظر است و به بیان دیگر شفاف‌سازی در هزینه‌ها، در دستور کار است.

مجاوری در ادامه افزود: این طرح فعلا به صورت آزمایشی انجام می‌شود و در صورت اجرای رسمی طرح وجوه دریافتی مدارس در حساب‌های دیگر مصداق تخلف دارد و غیرقانونی است.

مشاور معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: این طرح با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان مدارس انجام می‌شود.

گفتنی است، این طرح آزمایشی در برخی مدارس انجام شده است و سعی بر این است تا مرداد‌ماه این طرح در سطح کشور اجرا شود.

مجاوری همچنین به این موضوع اشاره داشت که فعلا برای مدارس دولتی طرح اجرا می‌شود اما در برنامه‌های آینده مدارس غیردولتی هم تحت پوشش قرار می‌گیرند.

لازم به‌ذکر است، در این طرح به مانده حساب کوتاه‌مدت مدارس سود تعلق می‌گیرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار