معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت:

افزایش سرانه فضای آموزشی/ بیشترین تخصیص اعتبارات برای پروژه‌های نیمه تمام است

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از تخصیص اعتبارات برای نوسازی و مقاوم سازی مدارس و تکمیل و بهسازی فضای آموزشی مطابق با سند تحول آموزش و پرورش خبر داد.

عبدالرضا رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت مدارس کشور گفت: بیشترین مدارس فرسوده کشور که نیازمند تخریب و بازسازی هستند در بافت فرسوده قرار دارند و در مناطق حاشیه‌ای و شهرهای جدید با وجود کم بودن مدارس اما از لحاظ کیفیت عمرانی در شرایط مناسبی قرار دارند. همچنین در روستاها نیز قدمت بنای مدارس بالا نیست. 

وی در ادامه افزود: از لحاظ جغرافیایی مراکز استانی پر جمعیت و به خصوص شهر تهران بیشترین مدارس فرسوده را دارند و بر این مبنا اعتبار 695 میلیارد تومانی اختصاص داده شده صرف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام می‌شوند. 

وضعیت فضای مدارس در نظام جدید آموزشی 
رئیسی در خصوص برنامه‌های اختصاص داده شده برای فضای آموزشی مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در سند تحول آموزش و پرورش و اسناد مرتبط با موضوع تدوین زیر نظام آموزشی مد نظر است و یکی از این موراد فضا و تجهیزات می‌باشد که در مراحل نهایی مطالعات قرار دارد و پس از تصویب دستورالعمل‌ها توسط شورای عالی آموزش و پرورش، اجرای آیین نامه‌ها و ضوابط لازم الاجرا است. 

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: در طی دو سال گذشته تعداد کلاس‌های درسی به صورت مضربی از سه تعبیه شده است و در برنامه‌های جدید سند تحول تجهیز فضای آموزشی مسئله‌ای فراتر می‌باشد و اقدامات وسیع‌تری انجام می‌شود از جمله اینکه سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز افزایش می‌یابد و فضاهای تکمیلی با توجه به نیازهای آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان طراحی و اجرا می‌شود.

وی این موضوع را یادآور شد که اجرای این برنامه نیازمند منابع جدید و زمان است تا نتیجه مطلوب به ثمر برسد.

رئیسی در پایان به توزیع دانش‌آموزان در مدارس از لحاظ ایمنی بناها اشاره داشت و از استقرار دو سوم دانش‌آموزان در مدارس ایمنی خبر داد و افزود: برای مدارسی که در وضعیت فرسوده قرار دارند و در آن دانش‌آموزان مستقر هستند بیشتر نیاز به مقاوم سازی دارند و بیشترین اعتبارات در قالب بودجه و کمک‌های خیرین برای رفع این مسئله اختصاص داده شده است تا دانش‌آموزان در فضایی کاملا مطمئن و ایمن تحصیل کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار