ریاض مالکی:

تردید دارم مذاکرات صلح نتیجه بخش باشد

وزیر امور خارجه فلسطین درباره نتیجه بخش بودن مذاکرات صلح خوش بین نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از اسپوتنیک، ریاض مالکی – وزیر امور خارجه فلسطین -- چهارشنبه در گفتگو با اسپوتنیک اظهار داشت تردید دارد مذاکرات صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی سازنده باشد. 

مصاحبه ریاض مالکی با اسپوتنیک پس از نشست بین المللی سازمان ملل در مسکو انجام شد. نشست بین المللی سازمان ملل در حمایت از پیگیری مذاکرات صلح برگزار شد. 

ریاض مالکی در ادامه اظهار داشت: حتی اگر نتانیاهو تحت شرایطی موافق از سرگیری مذاکرات صلح باشد، وی هیچ گاه اجازه نخواهد داد این مذاکرات با موفقیت خاتمه یابد.   
وزیر امور خارجه فلسطین افزود اظهارات ماه گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، خلاف خواسته جامع بین الملل مبنی بر از سرگیری مذاکرات صلح است.

ریاض مالکی با اشاره به اظهارات ماه گذشته نتانیاهو گفت اجازه بدهید با یکدیگر صادق باشیم. نتانیاهو در کمال جدیت و صداقت در مبارزات انتخاباتی خود اظهار داشت تا زمانی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی است اجازه نخواهد داد کشور مستقل فلسطینی تشکیل شود. وی ادامه شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین را دلیلی بر بی تمایلی نتایاهو برای از سرگیری مذاکرات دانست. 

ریاض مالکی این اظهارات را در پاسخ به طرح مذاکرات صلح لوران فابیوس – وزیر امور خارجه فرانسه -- بیان کرد. در طرح وزیر امور خارجه فرانسه، یک جدول زمانی 18 ماهه برای از سرگیری مذاکرات تعیین شده است. فرانسه در طرح مذاکرات صلح با تهدید رژیم صهیونیتی اعلام کرده است اگر مذاکرات به جایی نرسد فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت خواهد شناخت.

فلسطینی ها خواهان تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند. تا کنون 135 کشور از 193 کشور عضو سازمان ملل، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته اند. طرح فرانسه قرار است در سپتامبر (شهریور) به رای شورای امنیت سازمان ملل گذاشته شود. 

در دسامبر 2014 (آذر 1394) فلسطین پیش نویس قطعنامه ای را تقدیم شورای امنیت سازمان ملل کرد. در این قطعنامه از به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل سخن به میان آمده بود. آمریکا و استرالیا این قطعنامه را وتو کردند.

مذاکرات صلح فلسطین و رژیم اشغالگر قدس اواخر آوریل 2014 (اردیبهشت 1393) متوقف شد. مقامات رژیم صهیونیستی محمود عباس – رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین – را متهم به همکاری با حماس کرده بودند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار