تشکیلات خودگردان 108 عضو حماس را بازداشت کرد

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، 108 نفر از اعضای حماس را در کرانه باختریبازداشت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه صهیونیستی تایمز آف اسرائیل؛ دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در ساعات پایانی جمعه 108 نفر از اعضای حماس شامل 21 دانشجوی دانشگاه "نجات" را در کرانه باختری رود اردن بازداشت کرند. دلیل این بازداشت گسترده متهم کردن اعضای حماس به تلاش برای حمله به رژیم صهیونیستی اعلام شده است. این بزرگترین بازداشت گروهی اعضای حماس از سال 2007 (1385) به شمار می‌رود.

"حسام بدران،" سخنگوی حماس، در بیانیه ای اعلام کرد جنبش مقاومت اسلامی حماس شخص "محمود عباس،" رئیس تشکیلات را مسئول این بازداشت ها می داند. وی همچنین نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین را به انجام اقداماتی به نفع رژیم صهیونیستی متهم کرد.

"بدران" در این باره گفت: جنبش اسلامی به حملات خود علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری ادامه خواهد داد.

اواسط اردیبهشت ماه امسال نیز سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین شمار زیادی از اعضا و طرفداران جنبش مقاومت اسلامی حماس و جهاد اسلامی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

مقامات تشکیلات خودگردان هنوز در این خصوص واکنشی نشان نداده اند.


اختلاف نظرات میان تشکیلات خودگردان (فتح) و حماس در یک سال گذشته کم و بیش ادامه داشته است و همین موضوع باعث شد حماس همچنان بر نوار غزه و فتح بر کرانه باختری رود اردنی مسلط باشند.

چند ماه پس از اعلام خبر توافق حماس و فتح با خاتمه اختلافات سیاسی 7 ساله، دولت وحدت ملی در ژوئن 2014 (خرداد 93) در کرانه باختری و نوار غزه تشکیل شد.

هدف از آشتی این دو جناح هموار کردن راه برای برگزاری انتخابات عمومی تا پایان سال 2014 بود؛ اما به دنبال بازداشت های گسترده فلسطینی‌ها در کرانه باختری، زمان بندی‌های صورت گرفته برای این اقدام لغو شد.

حماس از آن زمان تاکنون اعلام کرده که تشکیلات خودگردان در عمل به تعهداتش در قبال فلسطینی‌های ساکن غزه کوتاهی کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار