سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛

عبور امواج کوتاه از نوار غربی کشور و آغاز مجدد بارش ها/ تهران، صاف و 10 درجه

فردا با عبور امواج کوتاه از نوار میانی جو در نوار غربی کشور و مناطقی از دامنه هاي زاگرس مرکزي و وارتفاعات البرز غربی افزایش ابر وبارش پراکنده پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز "پنجشنبه 21 اسفند ماه 93" سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق کشور فعال بوده وموجب افت دما، ابرناکی، بارش باران و برف، وزش باد و در مناطق جنوبی رگبار و رعد وبرق می شود.  

براساس این گزارش، امروز از شدت بارشها در کرمان، هرمزگان کاسته می شود و و شدت بارش ها در  سیستان وبلوچستان خواهد بود و فردا بارش فقط در مناطقی از سیستان وبلوچستان خواهد بود و بتدریج تا اواخر وقت سامانه بارشی از کشور خارج می شود.  

قابل توجه است، فردا با عبور امواج کوتاه از نوار میانی جو در نوار غربی کشور و مناطقی از دامنه هاي زاگرس مرکزي و وارتفاعات البرز غربی ابرناکی وبارش پراکنده پیش بینی می شود همچنین امروز و فردا در برخی مناطق شرق وجنوب شرق کشور بخصوص در استان هرمزگان وزش باد شدید پیش بینی می شود و طی امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریاي عمان مواج پیش بینی می شود.

شایان ذکر است، به سبب تداوم بارش ،تا صبح فردا آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در استان سیستان و بلوچستان به ویژه در مناطق شرقی استان پیش بینی می گردد، همچنین در این مدت سواحل جنوبی این استان مواج و طوفانی خواهد بود و لذا توصیه می شود اقدامات و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارتهای احتمالی به عمل آید.

گفتنی است، امروز سردترین مرکز استان تا کنون همدان با کمینه دمایی 10- درجه و شهرکرد با کمینه دمایی 6-  درجه و زنجان ،با کمینه دمای 4- درجه و همچنین گرمترین مرکز استان بوشهر با بیشینه دمایی 27 درجه گزارش شده است.

لازم به ذکر است، آسمان تهران امروز، کمی ابری درپاره ای نقاط غبارصبحگاهی و فردا، کمی ابری درپاره ای نقاط نیمه ابری و غبارصبحگاهی و روز شنبه، کمی ابری تا نیمه ابری درپاره ای نقاط غبارصبحگاهی و شهر تهران امروز، صاف پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 13 درجه بالای صفر و در کمترین حالت به 1 درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر 10 درجه بالای صفر است.


نام استان    بیشینه دما    کمینه دما    نام استان    بیشینه دما    کمینه دما
آذربایجان شرقی    17    1-    فارس    12    1
آذربایجان غربی    14    0    قزوین    14    1-
اردبیل    14    2-    قم    14    2
اصفهان    11    1    کردستان    17    2
البرز    13    3    کرمان    3    5-
ایلام    18    5    کرمانشاه    18    0
بوشهر    27    16    کهکیلویه و بویراحمد    13    3-
تهران    13    1    گلستان    20    1
چهارمحال و بختیاری    9    6-    گیلان    20    1
خراسان جنوبی    8    3    لرستان    19    5
خراسان رضوی    7    0    مازندران    18    1
خراسان شمالی    12    1-    مرکزی    13    2-
خوزستان    25    11    هرمزگان    17    10
زنجان    7    4-    همدان    13    10-
سمنان    12    1-    یزد    14    1-
سیستان و بلوچستان    3    3-              
          
انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، بارش ، ابری ، سامانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار