شهرکرد؛

شهید حسینعلی ترکی، شهید شاخص بسیج کارگری کشور شد

سردار شهید حسینعلی ترکی هرچگانی از استان چهارمحال و بختیاری، به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج کارگری کشور در سال 1394 انتخاب و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد؛ فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: یادواره ملی این شهید والامقام، اردیبهشت ماه سال آینده (94) در شهرکرد برگزار می‌شود.  

سردار رضا محمدسلیمانی، انتخاب و معرفی سردار شهید حسینعلی ترکی به عنوان شهید شاخص کارگری کشور را افتخار بسیار بزرگی برای مردم و بویژه جامعه کارگری این استان دانست.

وی با اشاره به وجود بیش از 14 هزار شهید کارگری در کشور گفت: استان چهارمحال و بختیاری 2 هزار و 440 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد، 210 شهید مربوط به جامعه کارگری است.

محمدسلیمانی تأکید کرد: رزمندگان جامعه کارگری، با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، نقش ارزشمند و مهمی را در موفقیت ها و پیروزی های دوران دفاع مقدس ایفا کردند.

گفتنی است؛ سردار شهید حسینعلی ترکی هرچگانی، 6 مهرماه 1327 در روستای هرچگان از توابع شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری دیده به جهان گشود و در تاریخ 6 بهمن ماه 1360، با سمت فرمانده تیپ 17 حضرت علی ابن ابیطالب (ع) و فرمانده محور شوش، در جاده دزفول ـ شوش، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نایل شد.

از این سردار شهید، سه فرزند دختر به یادگار مانده است.

شهید ترکی، قبل از جنگ تحمیلی، در کارخانه ذوب آهن اصفهان مشغول به کار بود و همزمان با اتوبوس شخصی خود ایاب و ذهاب کارکنان شاغل در این کارخانه از استان چهارمحال و بختیاری را انجام می داد، اما به دلیل نیاز روستای هرچگان به مدرسه، با فروش اتوبوس خود، هزینه ساخت یک باب مدرسه در این روستا را تأمین کرد.

روستای هرچگان در فاصله 18 کیلومتری غرب شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.  
 
انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.