زاک گاليفياناکيس خرابکار سینمای جهان

گاليفياناکيس کارش را از اواخر دهه نود و با برنامه‌هاي تلويزيوني آغاز کرد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، زاک گالیفیاتاکیس، کارش را بعد از نقل مکان به نيويورک به عنوان يک استندآپ کمدين با اجرا در مغازه‌ها، کافه‌ها و دانشگاهها آغاز کرد. او از سمت پدر اصالتي يوناني دارد.

در دانشگاه دولتي کاروليناي شمالي تحصيل مي‌کرد و هيچ وقت فارغ‌التحصيل نشد.

بعد از موفقيت غير منتظره‌اش در فيلم "خماري" از او بارها درخواست شده تا با همان تيپ و قيافه در مجالس عروسي مختلف شرکت کند. گاليفياناکيس اين درخواستها را از مهمترين افتخارات زندگي‌اش مي‌داند!
 
*مسير شهرت

گاليفياناکيس کارش را از اواخر دهه نود و با برنامه‌هاي تلويزيوني آغاز کرد. او در ادامه، علاوه بر تلويزيون در فيلمهاي سينمايي اغلب کمدي نيز ظاهر شد و در نقشهاي فرعي و حاشيه‌اي حضور پيدا کرد.

گاليفياناکيس مثل بسياري از کمدينهاي درجه دو سينما و تلويزيون آمريکا، مشغول فعاليت در برنامه‌ها و فيلمهاي نه چندان مهم بود که فيلم خماري از راه رسيد. کمدي بسيار پرفروشي که محبوبيت زيادي کسب کرد و گاليفياناکيس را به شهرت فراوان رساند.

او با چهره و رفتار نامعمول و خرابکاريهاي خانمان براندازش موفق شد سهم قابل توجهي در خنده‌دار شدن اين فيلم ايفا کند و نشان دهد که با ديوانه‌بازي‌هايش مي‌تواند لحظات کميک فراواني به وجود آورد. حالا او ديگر يک کمدين درجه دو با مخاطبان محدود نبود. کمديني بود که در آغاز مسير ستاره شدن قرار داشت.

گاليفياناکيس پس از خماري در کنار استيو کارل در فيلم شام با احمقها ظاهر شد و جان رابرت داوني جونيور را در فيلم قرار ملاقات به لبش رساند. سپس نوبت به قسمتهاي بعدي خماري همچنين، فيلم مبارز انتخاباتي رسيد که در آن گاليفياناکيس رقيب ويل فرل بود و با هم رقابتهاي انتخاباتي آمريکا را دست مي‌انداختند! گاليفياناکيس پس از خماري بسيار مورد توجه قرار گرفته و موفق شد در فيلمهاي کمدي جريان اصلي روبه‌روي کمدينهاي صاحب نام قرار بگيرد.

او به سرعت به يکي از بازيگران محبوب فيلمهاي کمدي تبديل شد و در کنار اينها فعاليتهاي خود در برنامه‌هاي تلويزيوني را نيز ادامه داد و بارها در برنامه‌ها و شوهاي کمدي شبکه‌هاي مختلف حضور پيدا کرد.

سبک خاص گاليفياناکيس در اجراي شوخي‌ها، خيلي خوب در خماري و چند کمدي بعدي‌اش جواب داد. سبکي که انصافا بسيار خنده‌دار و مفرح هم هست. با اين وجود بايد ديد اين کمدين تا چه زماني مي‌تواند با همين شيوه ادامه دهد و در سطح اول فيلمهاي کمدي آمريکايي باقي بماند.

 آيا به مانند بسياري از کمدينهاي ديگر بعد از چند سال درخشش، تکراري شده و به حاشيه مي‌رود يا اينکه مي‌تواند موفقيتهايش را ادامه دهد. فعلا که او يک چهره منحصر به فرد و کاملا خاص به حساب مي‌آيد که بسيار هم بامزه است. بازيگري که خودش را چندان جدي نمي‌گيرد و برايش مهم نيست جلوي دوربين فيلمي کمدي قرار دارد و يا در يک تاک شو زنده حاضر است؛ او تحت هر شرايطي دست به ديوانه‌بازي مي‌زند. درست مانند مدتي پيش که در يک برنامه زنده تلويزيوني شروع به کشيدن سيگار مخصوص کرد و پس از آن شروع کرد به شوخي کردن با مجري برنامه.
 
*خصوصيات برجسته

ريش انبوه. خرابکاري کردن و بي دست و پا بودن. ضمن اينکه هنگام خرابکاري و بعد از آن، معمولا کاملا خونسرد و بي‌تفاوت است. ويژگي‌اي که باعث مي‌وشد اطرافيانش به جنون برسند!
 
*فيلمهاي مهم

درون طبيعت وحشي (2007)، خماري (2009)، بالا در آسمان (2009)، ماپت‌ها (2011)، قرار ملاقات (2010)، شام با احمقها (2010)، خماري 2 (2011)، کمپين (2012) و خماري 3 (2013).
 
*پروژه‌هاي آينده

فيلم کمدي تو اينجايي را که در آن با اوون ويلسون هم بازي است در نوبت اکران دارد و در فيلم جديد آلخاندرو گونزالس ايناريتو با نام مرد پرنده‌‌اي نيز بازي کرده است. فيلمي که اولين تجربه ايناريتوي سازنده بابل و 21 گرم، در سينماي کمدي به حساب مي‌آيد.
 
*جايزه‌ها

برنده جايزه بهترين اجراي کمدي سال از جوايز فيلم ام تي وي (2009).

منبع: ماهنامه دنیای تصویر

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار