چنینگ تاتوم همه راه‌ها را برای رسیدن به شهرت امتحان کرد

چنینگ تاتوم گفت:‌بیش از شهرت کارهایی مثل کارگر ساختمانی، دلال مسکن،‌فروشنده ادوکل و پرستار حیوانات خانگی را امتحان کرده بود.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، اولین فرصت چنینگ تاتوم برای خودنمایی وقتی رخ داد که با حقوقی 400 دلاری(برای هفت روز فیلم برداری) برای یکی از موزیک ویدیوهای ریکی مارتین انتخاب شد.  
زمانی که کودک بود، تابستان‌ها از نزد پدربزرگ و مادربزرگ‌اش در آلاباما سپری می‌کرد. تاتوم هنوز هم این عادت را حفظ کرده و تابستان‌هایش را آنجا می‌گذراند.  
 
برای نقش گمبیت در فیلم افراد ایکس: آخرین ایستادگی (2006) انتخاب شده بود. نقشی که در نهایت از فیلم نامه حذف شد.  
 
بیش از شهرت کارهایی مثل کارگر ساختمانی، دلال مسکن،‌فروشنده ادوکل و پرستار حیوانات خانگی را امتحان کرده بود.  
 
جذاب ترین مرد زنده به انتخاب مجله پیپل در سال 2012.  
 
قرار بود نقش چنگیز خان را در فیلم مغول (سرگئی بودروف 2007) ایفا کند. فیلمی که نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد اما در نهایت تادائوبو آسانو این نقش را ایفا کرد.  
 
مسیر شهرت 

در سال 2000 در یکی از ویدیوکلیپ‌های ریکی مارتین حضور یافت. سپس به عنوان یک مدل برای شرکت‌های معروفی چون "آرمانی" مشغول به کار شد. در راه 2002 وارد عرصه تبلیغات تلویزیونی شد. کار او به عنوان یک مدل کماکان ادامه داشت و شهرت او در این زمینه روز به روز بیشتر می‌شد. در سال 2004 تاتوم اولین نقش‌اش را در اپیزودی از مجموعه تلویزونی پلیس میامی به دست آورد و پس از آن تصمیم گرفت به عنوان یک بازیگر تمام وقت به کار ادامه دهد. اولین فیلم سینمایی او، یک درام دبیرستانی به نام مربی کارتر (2005) بود.

 ساموئل ال. جکسن نقش اصلی فیلم را برعهده داشت. پس از مدتی تاتوم از کار به عنوان یک مدل کناره گرفت تا در عرصه بازیگری به کار خود ادامه دهد. آغاز دوران موفقیت تاتوم در سال 2006 بود. زمانی که او در فیلم‌هایی چون به پیش و راهنمای شناخت پرستاران ایفای نقش کرد و برای این آخری، به همراه دیگر بازیگران فیلم جایزه‌ای از جشنواره ساندنس دریافت کرد و نامزد جوایز مستقل اسپیریت در رشته بهترین بازیگر مرد مکمل هم شد. پس از آن بود که روند پیشرفت تاتوم تا به امروز ادامه پیدا کرده است. همکاری با استیون سودربرگ تاثیر قابل توجهی در محکم شدن جای پای تاتوم در هالیوود داشته است.  
 
خصوصیات برجسته 

سر تراشیده و اندام عضلانی، صدای قوی و پرطنین و نگا نافذی که در یک لحظه می‌تواند از احساسات گرایی به بی‌احساسی (و برعکس) تغییر کند. به همین دلیل است که هر چند اکثر نقش‌های او اکشن هستند، ولی می‌تواند از پس نقش‌اش در فیلمی مثل عوارض جانبی (2013) هم برآید.  
 
فیلم‌های مهم 

به پیش (آن فلچر، 2006) راهنمای شناختن پرستاران (دیتومونیتل 2006)، دشمنان مردم (مایکل مان، 2009) سربازجو خیزش کبرا(استفن سامرز، 2009)، قاتی پاتی(استیون سودربرگ، 2011)، 21 خیابان جامپ (فیل لرد و کریس میلر، 2012)، مایک جادویی(استیون سودربرگ، 2012)سربازجو : انتقام(جون ام. چو، 2013) و عوارض جانبی (استیون سودربرگ، 2013)
 
جایزه‌ها 

جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره ساندنس برای بازی در فیلم راهنمای شناختن پرستاران (2006) به همراه دیگر بازیگران اصلی فیلم؛ نامزد جایزه مستقل اسپریت برای فیلم راهنمای شناختن پرستاران (2006).
 
پروژه‌های آینده 

در سال 2013 پنج فیلم با بازی او روی پرده رفته‌اند. بازی در فیلم شکارچی روباه (بنت میلر) را در کنار استیو کارل و مارک روفالو به پایان برده است. مشغول بازی در تازه ترین فیلم اندی ولانا واچوفسکی به نام عروج ‍ژوپتر (در کنار میلاکونیس و شون بین) است و قرار است در قسمت دوم کمدی موفق 21 خیابان جامپ هیل ظاهر شود. گفته می‌شود آیس کوب هم یکی از بازیگران فیلم خواهد بود. هم چنین قرار است علاوه بر بازی در فیلمی براساس رمان مشهور کریگ کلونگر با نام دست نوشته‌های بندباز، یکی از تهیه کنندگان فیلم هم باشد.

منبع: ماهنامه دنیای تصویر

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار