برایان کرانستون، دوبلوری که فعالیتش را با تئاتر آغاز کرد

کرانستون فعالیت‌های خود را از ابتدای دهه 1980 آغاز کرد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، برایان کرانستون به عنوان دوبلور نیز فعالیت‌هایی داشته اما فعالیت‌های هنری خود را با تئاتر آغاز کرده است.
 
از طرفداران پروپا قرص بیسبال است و همسرش با گرفتن تولد 40 سالگی‌اش در استادیوم دادگرس او را غافلگیر کرده بود.
 
علاوه بر حضور به ع نوان یکی از بازیگران اصلی در سریال مالکوم بچه وسطی (2000) سه اپیزود از آن را نیز کارگردانی کرده است.
 
علاقه فراوانی به سفر به هاوایی دارد و ابتدا قصد داشت که پلیس شود.
 
در دوران جوانی کل کشور آمریکا را همراه با برادرش و با موتور سیکلت گشت. سفری که دو سال طول کشید.
 
به خاطر بازی در بریکینگ بداز سوی مجلسه نیویورک تایمز به عنوان یکی از هشت بازیگری که کار در تلویزیون را به هنر تبدیل کرده‌اند، انتخاب شد.
 
به عنوان دونده در چهار مسابقه ماراتن شرکت کرده و نوازنده ساز درام است.
 
*** مسیر شهرت
 
کرانستون فعالیت‌های خود را از ابتدای دهه 1980 آغاز کرد. او بیشتر در سریال‌های تلویزیونی حضور داشت و در سینما یا در فیلم‌ های کم ااهمیت حضور پیدا می‌کرد و یا در فیلم‌های مهمی چون نجات سرباز رایان (1998) در نقش‌های بسیار کوتاه ظاهر می‌شد. به طور کلی کرانستون یک بازیگر معمولی و تلویزیونی به حساب می‌آمد که در آثار مهم، حضور پررنگی نداشت.

کرانستون در سال 2000 در سریال مالکوم بچه وسطی در نقش پدر خانواده حضور پیدا کرد و با توجه به محبوبیت نسبی سریال نام‌اش را تا حدی بر سر زبان‌ها انداخت. این سریال فرصتی بود تا کرانستون بیش از گذشته دیده شود و همین موضوع موجب شد تا او بتواند شاه نقش کارنامه‌اش یعنی نقش والتر وایت در سریال افسارگسیختگی/ برکینگ بد (2008) را به دست آورد.

کرانستون درا ین سریال فوق‌العاده در نقش یک معلم شیمی ظاهر شد که به کار خلاف می‌افتد و زندگی‌اش وارد فراز و فرودهای فراوانی فراوانی می‌شود. نقش‌آفرینی بسیار دیدنی کرانستون و محبوبیت فراوان بریکینگ بد موجب شد تا این بازیگر در سن 52 سالگی به ستاره‌ای شناخته شده و پرطرفدار در تلویزیون تبدیل شود.

بازی در نقش والتر وایت برای کرانستون یک فرصت تمام عیار بود تا او قدرت بازیگری خود را بعد از مدت‌ها حضور در سیما و تلویزیون به رخ دیگران بکشد. او برای بازی در بریکینگ بد/ افسارگسیختگی توانست سه سال پیاپی جایزه امی بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را به دست آورد و نام‌اش را برای همیشه در ذهن مخاطبان بی‌شمار این سریال حک کند. در چنین شرایطی طبیعی بود که بازی در فیلم‌های سینمایی مهم تری به او پیشهاد شود.

 فیلم‌هایی چون بران (2011)، آرگو (2012) و شیوع (2011). حالا و در آستانه پخش قسمت‌های پایانی بریکینگ بد، باید منتظر وداع باشکوه والتر وایت با هوادارن فراوان‌اش باشیم. پایان این سریال بدون شک نقطه آغاز دیگری برای کرانستون به حساب می‌آید. نام او در ذهن‌ها اگرچه همیشه به شخصیت والتر گره خورده است، اما باید منتظر ماند و دید که او در ادامه چه مسیری را طی می‌کند. فعلا که به نظر می‌یسد کرانستون تمرکز خود را بر بازی در فیلم‌های سینمایی قرار داده و قصد بازگشت به تلویزیون را ندارد. هرچند برای ماندگاری او، همان نقش آفرینی تحسین برانگیزش در بریکینگ بد کافی است.
 
***خصوصیات برجسته
 
صدای رسا و قدرتمند. در ضمن کرانستون قابلیت این را دارد که در صحنه‌های مختلف هم بسیار با مزه و دوست داشتنی به نظر برسد و هم بسیار خشن و ترسناک!
 
***فیلم‌های مهم
 
مجموعه تلویزیون مالکوم بچه وسطی (2000)، مجموعه تلویزیونی بریکینگ بد (2008)، بران (2011)، شیوع (2011)، آرگو (2012)، راک روزگاران (2012)، یادآوری کامل (2012) و جان کارتر (2012).
 
***جایزه‌ها
 
نامزد جایزه گلدن گلوب در رشته بهترین بازیگر مکمل مرد در سریال‌های کمدی یا موزیکال برای مالکوم بچه وسطی؛ نامزد سه جایزه گلدن گلوب در رشته بهترین بازیگر اصلی مرد در سریال‌های درام برای بریکینگ بد؛ نامزد سه جایزه امی در رشته‌ بهترین بازیگر مکمل مرد رد سریال‌های کمدی برای مالکوم بچه وسطی؛ برنده سه و نامزد یک جایزه امی در رشته بهترین بازیگر اصلی مرد در سریال‌های درام برای بریکینگ بد؛ نامزد بهترین تیم بازیگری از اتحادیه بازیگران برای سریال بریکینگ بد و فیلم آرگو.
 
***پروژه‌های آینده
 
حضور در بازسازی تازه از هیولای آشنای گودزیلا، کرانستون به عنوان صداپیشه در قسمت بعدی انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار نیز حضور خواهد داشت.
 
منبع: ماهنامه دنیای تصویر

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار