بیل گیتس دومین مرد ثروتمند جهان با حمایت از تقویت بخش کشاورزی از این شیوه به عنوان بهترین راه حل مقابله با فقر یاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "بیل گیتس" سهام دار اصلی و بنیانگذار شرکت کامپیوتری مایکروسافت فعالیت های گسترده ای در امور بشر دوستانه و حمایت از کودکان دارد و در جدید ترین اظهارات خود خواستار دو برابر شدن حجم فعالیت ها و تحقیقات دولتی در زمینه گسترش امور کشاورزی در جهان شد.

به عقیده وی تقویت بخش اقتصادی و تولید غلات می تواند زندگی حداقل یک میلیارد نفر در جهان را که هر روزه با خطر سو تغذیه مواجه هستند بهبود بخشیده و موجب رونق اقتصادی در کشورهای مختلف شوند.

"بیل گیتس" قبل از عزیمت به سوئیس و شرکت در اجلاس داووس از اعمال سیاست های ریاضت اقتصادی در اروپا ابراز نگرانی کرده و گفت، این گونه اقدامات از حجم کمک های خارجی در جهت مبارزه با فقر ، گرسنگی و بیماری ها می کاهد.

بیل گیتس از اختصاص سالیانه 3 میلیارد دلار جهت تحقیقات کشاورزی در سراسر جهان اظهار شگفتی کرده و خواستار 2 برابر شدن این مبلغ توسط دولت ها شد.

یکی از موارد مورد انتقاد بیل گیتس نظام سرمایه داری در کشورهای توسعه یافته جهان است زیرا با استقرار این نظام اعتبار اختصاص یافته برای انجام تحقیقات چالش های روز بین المللي بشدت کاهش می یابد./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار