مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بیمه مرکزی می‌گوید: در ایران ضریب نفوذ بیمه ۲ تا ۲.۵ درصد است، اما در دنیا این عدد بالای ۷ درصد است همچنین کل پرتفوی بیمه در ایران ۳۵۰ همت است.

صادق فرامرزی مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بیمه مرکزی در رویداد بانک و بیمه فینشورتک گفت: صنعت بانکداری در پذیرش تحولات دیجیتال بسیار سریع‌تر و پذیرا‌تر از صنعت بیمه بوده است به طور مثال در اینترنت اشیا صنعت بانکداری اقداماتی انجام داده، اما بیمه در ابتدای کار است.

او افزود: سه نیروی پیشران قوی که صنعت بیمه را تحت قرار دادند دیجیتالی شدن و هوش مصنوعی، مشتری محوری و پلتفرم‌ها و اکوسیستم‌ها است؛ ما موثرترین و قابل استفاده‌ترین اطلاعات را در صنعت بیمه داریم.

این مقام مسئول می‌گوید: رهیافت‌های مشتری محوری، بکارگیری داده‌ها و فناوری‌ها و مدال‌های شراکتی بین بیمه و بانک‌ها سه راهبر پایدار در عصر ظهور فینشورتک‌ها است. در ایران ضریب نفوذ بیمه ۲ تا ۲.۵ درصد است، اما در دنیا این عدد بالای ۷ درصد است همچنين کل پرتفوی بیمه در ایران ۳۵۰ همت است.

او بیان کرد: تجمع داد‌های بیمه‌ای نه تنها صنعت بیمه را متحول می‌کند بلکه به صنایع دیگر نیز ارزش می‌افزاید. استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل‌های داده‌محور می‌تواند مدل‌های تجاری جدیدی ایجاد کند؛ شرکت‌های بیمه می‌توانند به عنوان پلتفرم داده محور برای سایر صنایع عمل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار