رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در خصوص شیوه ارسال شکایت در زمینه گران فروشی نکاتی را مطرح کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطیما میرزایی - غلامرضا خدامی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درمورد وضعیت آجیل شب یلدا بیان کرد: آجیل از جمله اقلامی است که مردم در یکی دو روز منتهی به شب یلدا بیشتر خریداری می‌کنند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران اظهار کرد: آجیل ممتاز شب یلدا حداکثر ۷۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و جنس درشت‌تری دارد. مثلاً پسته ممتاز و کله‌قوچی ولی برای این که قیمت آجیل کمتر و برای مصرف‌کننده مناسبت‌تر باشد، می‌تواند اقلام دیگری مثل نخودچی نیز، اضافه شود که در این صورت، حدود ۲۰ - ۳۰ درصد قیمت آجیل کاهش پیدا می‌کند، اما کیفیت خوبی دارد و درواقع، ارزان بودن آجیل به معنای درجه‌بندی کیفی نیست. زیرا این نوع آجیل از نظر کیفیت با آجیل ممتاز تفاوتی ندارد.

خدامی تصریح کرد: فروشگاه‌های مجازی فروش آجیل و خشکبار در صورتی که پروانه کسب داشته باشند نماد اعتماد الکترونیکی دریافت می‌کنند و می‌توانند به فروش اقلام خود در فضای مجازی بپردازند ولی نباید قیمت فروشگاه فیزیکی آنها با مجازی‌شان تفاوتی داشته باشد و صرفاً باید برای هزینه ارسال، یک مبلغ مشخص‌شده‌ای را دریافت کنند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به شکایت‌های متعدد از فروشگاه‌های آنلاین فروش آجیل و خشکبار ادامه داد: متأسفانه شکایت زیادی از سکو‌های مجازی فروش آجیل و خشکبار دریافت کرده‌ایم که گاهی اوقات، جوّ جامعه را آشفته کرده‌اند. مثلاً در سال ۱۴۰۱، چند فروشگاه مجازی غیرمجاز، پسته را به قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کردند و مشکلات زیادی به وجود آوردند و ما به این موارد رسیدگی می‌کنیم.

خدامی افزود: اگر افراد از فروشگاه فیزیکی و مجازی شکایتی داشته باشند این موارد را دریافت کرده و به این شکایت‌ها رسیدگی کرده و نتیجه را به آنها اعلام می‌کنیم و مبلغ خسارت از واحد صنفی دریافت می‌شود و به مشتری خسارت‌دیده برگردانده می‌شود. افراد می‌توانند شکایت‌های خود را به شماره تلفن ۳۳۱۱۲۳۱۳ فاکس کرده و یا به شماره ۰۹۳۵۱۵۰۰۹۸۰ در ایتا، سروش و روبیکا شکایت خود را ثبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار