حسین افشین با بیان اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری به آینده نگاه می‌کند، گفت: برای تشکیل زیست‌بوم به ایجاد نوآوری نیاز است.

حسین افشین، معاون علمی رئیس‌جمهور در آیین اختتامیه المپیک فناوری ۲۰۲۴ گفت: تمام موارد پارک فناوری پردیس بذری است که آقای عارف، معاون اول رئیس‌جمهور کاشته و در دوره ایشان پارک‌های فناوری و بنیاد ملی نخبگان بنا شده است. من در آیین رونمایی از هشت محصول در پارک پردیس مثال شیر و آهو را زدم که وقتی شیر از خواب بیدار می‌شود دنبال شکار و آهو به دنبال فرار از شکار شدن است. معاونت علمی نه از شیر به عنوان نماد قدرت و نه از آهو حمایت می‌کند بلکه معاونت علمی از دویدن‌ها حمایت می‌کند.

او اظهار کرد: برای تشکیل زیست‌بوم نیاز به ایجاد نوآوری است و باید با این المپیک بتوانیم تعریفی در ۶ حوزه فناوری‌های نوظهور ایجاد کنیم. برخلاف المپیاد‌های ورزشی، وقتی دانشجو به این مقام می‌رسد کار او تازه آغاز می‌شود تا بتواند ایده را به کار و فناوری تبدیل کند.

او بیان کرد: دولت دستگاه‌های اجرایی انبوهی دارد که کار‌های متفاوتی انجام می‌دهند. معاونت علمی به آینده نگاه می‌کند و کار‌های آینده را بررسی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار