مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که مجموع سطح زیرکشت گندم آبی و دیم همانند سنوات قبل به ۶ میلیون هکتار برسد.

علیقلی ایمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر آمار سطح زیرکشت گندم در مناطق سردسیر حدود ۹۰۰ هزارهکتار است که به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات نسبت به سال قبل ۶۰۰ هزارهکتار کاهش یافته است.

 به گفته او، با توجه به تاخیر در پرداخت مطالبات، کشاورزان توان خرید نهاده‌های تولید را ندارند، هرچند پیشنهاد ما براین است که کشاورزان کشت انتظاری را انجام دهند و منتظر بارندگی باشند که گندم سبز شود.

 ایمانی ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شود که مجموع سطح زیرکشت گندم آبی و دیم همانند سنوات قبل به ۶ میلیون هکتار برسد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با تاکید بر پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران افزود: علی‌رغم پیگیری‌های مکرر برای پرداخت مطالبات، اما زمان دقیقی برای پرداخت مطالبات نمی‌توان اعلام کرد، اما تسریع در پرداخت مطالبات به‌ویژه در مناطق سرد که کشاورزان امکان خرید نهاده‌های کشاورزی و آماده سازی ماشین آلات را ندارند، ضروری است. هرچند بنابر گفته وزیر جهاد تا پایان هفته مطالبات پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه در تامین کود اوره مشکلی نداریم، گفت: اکنون کود‌های پایه فسفات و پتاس در کشور تولید شده است، اما همه تلاش می‌کنند تا کود به میزان کافی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

ایمانی گفت: با توجه به گرانی کود و کمبود نقدینگی کشاورزان  پیشنهاد ما این است که بصورت اعتباری کود در اختیار کارگزاران قرار بگیرد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار