مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایر گفت: تا پایان سال قرارداد تولید ۳ میلیون راس دام با عشایر منعقد می‌شود.

فضل خرم، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایر گفت: بنابر آمار  از اواخر دی و اوایل بهمن سال گذشته طرح تولید قراردادی گوشت قرمز شروع شد  که بر این اساس ۷۲۰ هزار راس دام مشمول این طرح شد.

او با بیان اینکه حفظ دام مولد و ذخایر استراتژیک از جمله مزایای طرح تولید قراردادی دام محسوب می‌شود، افزود: امسال اثرگذاری این طرح را بر میزان تولید گوشت قرمز مشاهده کردیم، بر این اساس امسال تولید قراردادی ۳ میلیون راس دام را در دستور کار قرار دادیم که در ۲ مرحله اجرا می‌شود.

خرم ادامه داد: مرحله نخست تولید قراردادی در مرداد ماه است که به دلیل تغییر ساختار و جایگاه هنوز عملیاتی نشده است. پیش بینی می‌شود با ابلاغ این کار انجام شود. همچنین تولید قراردادی ۱.۵ میلیون راس را در اواخر دی و اوایل بهمن شروع خواهیم کرد که با شناسایی مشکلات اجرا انتظار می‌رود که در قرارداد جدید موانع رفع شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایر تولید فعلی دام عشایر را  ۱۹۵ هزار تن تا ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: با استمرار تولید قراردادی دام هدفگذاری شده که تولید گوشت عشایر طی یک برنامه پنج ساله به ۲۵۶ هزار تن افزایش یابد.

او گفت: بنابر آمار امسال ۱۹۰ هزار تن گوشت با ارزش  ۱.۲ میلیارد دلار وارد کشور شده، در حالیکه اگر ۷۰ همت به تولید داخل اختصاص یابد، خودکفایی محقق می‌شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار