رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: در بودجه سال آینده ۲۵۰ همت اعتبار در ردیف اعتباری و بودجه خاص در قالب گندم باید دیده شود تا مشکلی در پرداخت مطالبات ایجاد نشود.

عطااللّه هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس آخرین آمار از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت ۴۴ همت باقی مانده مطالبات گندمکاران، مصوبه سران قوه منجر شده که اوراق از طرف سازمان برنامه و بانک‌ مرکزی نهایی شود و بنابر دستور رئیس جمهور و پیگیری وزیر جهاد پیش بینی می شود که حداکثر تا پایان هفته پرداخت شود.

به گفته او، با توجه به خلف وعده وعیدها در خصوص پرداخت مطالبات، پرداختی ها انجام نشده است، از این رو انتظار می رود دولت اوراق بهاداری که در نظر گرفته عملیاتی کند و اعتقاد بر این است که دولت و سازمان برنامه و بودجه باید بدهی کشاورزان را از هر منبعی پرداخت کنند و چنانچه نیاز به مصوبه دارد، بعدا می توان قانون آن را تنظیم کرد و در ابتدا منتظر ماندن برای تصویب قانون و سپس پرداخت کار بیهوده ای است.

هاشمی ادامه داد: در بودجه سال آینده ۲۵۰ همت اعتبار در ردیف اعتباری و بودجه خاص در قالب گندم باید دیده شود، از این رو باید ردیف بودجه خاص گندم دیده شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین وضعیت تخصیص جایزه گندم گفت: پرداخت جایزه هزار و ۵۰۰ تومان به ازای تحویل هر کیلو گندم برای سال آینده مشخص نیست، هر چند تخصیص این جایزه از طرف مجلس باید عملیاتی شود یا دولت همانند سنوات گذشته اعلام کند.

 خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار