بنابر گفته مسئولان، بیمه‌مرکزی به دنبال ارتقای کیفیت داده‌ها و ارتقای انتقال آنها در بحث کروکی برخط است.

اواخر سال ۹۹ همزمان با نام‌گذاری هفته فراجا به نام «پلیس هوشمند» در مجموعه انتظامی بحث کروکی برخط مطرح شد و سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان آذرماه سال گذشته به مرحله عملیاتی رسید.

کارکرد کروکی برخط که علی‌استاد هاشمی رئیس کل سابق بیمه مرکزی در خصوص آن اظهار کرده بود: تبلت در اختیار کارشناس تصادفات راهور است و در تبلت به شکل فرمت موارد وجود دارد و بر اساس آن کروکی کشیده و فایل pdf آن به بیمه مرکزی ارسال می‌شود بعد از تهیه فایل یک نسخه آن به شماره تلفن ارائه شده از جانب راننده متخلف که حاوی لینک بارگزاری است، ارسال می‌شود و فرد به راحتی با بازکردن  لینک ارسالی، می‌تواند pdf کروکی را دریافت کند در نهایت کروکی به بیمه مرکزی می‌رسد و ما هم به شرکت‌های بیمه ارسال می‌کنیم.

کروکی برخط که ۱۸ مهرماه رئیس پلیس راهور فراجا سردار سید تیمور حسینی با بیان اینکه اکنون بیش از ۸۵ درصد کروکی در کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اظهار کرد: به طور قاطع تا پایان مهرماه کروکی کاغذی جمع‌آوری و تمامی کروکی‌ها به صورت دیجیتال خواهد بود.

در ادامه هم باشگاه خبرنگاران جوان به سراغ قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی مجید مشعلی رفت و او در خصوص آخرین جزئیات کروکی برخط بیان کرد: بحث کروکی برخط با همکاری پلیس راهور فراجا در کل کشور پیاده سازی شد و تعهدات بیمه مرکزی به طور کامل انجام شده است؛ همچنین ماموریت‌های پلیس راهور هم انجام شده است و در کل کشور مکان‌هایی که تحت پوشش اینترنت هستند کروکی‌ها به شکل برخط تنظیم می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: اکنون تبادل اطلاعات بین پلیس راهور و بیمه‌مرکزی و از این طریق با شرکت‌های بیمه به راحتی در حال انجام است و موارد به شکل برخط در شرکت‌ها بررسی و فرآیند‌ها تسهیل و مبتنی بر فناوری در بخش ترسیم کروکی تمام شده و حالا باید به سمت ارتقای کیفیت کروکی‌ها و اطلاعات دیگر برویم تا بتوانیم کروکی‌ها و بحث‌های مربوط به تصادفات را به جای اینکه متکی به خودرو باشد متکی به خود فرد کنیم. در کل بیمه‌مرکزی به دنبال ارتقای کیفیت داده‌ها و ارتقای انتقال آنها در بحث کروکی برخط است.

گفتنی است، با استفاده از کروکی برخط، می‌توان جزئیات مکانی و موقعیت خودروها، علائم راهنمایی و رانندگی و شرایط جوی را به صورت دقیق تصویرسازی کرد که می‌تواند به تحلیل و بررسی حادثه کمک کند همچنین کروکی برخط می‌تواند به عنوان یک شاهد قابل اعتماد در دادگاه یا در فرآیند بیمه‌ای استفاده شود، زیرا اطلاعات ثبت شده به صورت دقیق و شفافیت بالایی ارائه می‌شود.

با تحلیل کروکی‌های برخط حوادث رانندگی، می‌توان بهترین راهکار‌ها برای جلوگیری از وقوع تصادفات مشابه در آینده را شناسایی کرد و اقدامات مناسبی را اتخاذ کرد همچنین با استفاده از کروکی برخط به عنوان یک ابزار آموزشی، می‌توان آگاهی رانندگان را افزایش داد و آنها را به رانندگی ایمن‌تر و پیشگیری از تصادفات ترغیب کرد.

اما ارتقای کیفیت داده‌های کروکی برخط چه اهمیتی دارد؟ در این زمینه باید گفت داده‌های بی‌کیفیت می‌توانند منجر به هزینه‌های اضافی شوند که با ارتقای کیفیت داده‌ها، می‌توان از این هزینه‌ها جلوگیری کرد.

همچنين داده‌های با کیفیت بالا به شناسایی دقیق‌تر نقاطی که بیشتر در معرض حوادث قرار دارند(نقاط حادثه خیز) کمک می‌کنند علاوه بر این با داده‌های با کیفیت، می‌توان تحلیل‌های آماری دقیق‌تری انجام داد و این تحلیل‌ها می‌توانند الگوهای حوادث را شناسایی کنند و به شناسایی عوامل مؤثر در بروز حوادث کمک کنند.

در نهایت به طور کلی، ارتقای کیفیت کروکی برخط نه تنها به بهبود خدمات و تجربه کاربری کمک می‌کند، بلکه می‌تواند تأثیرات مثبت گسترده‌ای بر روی جامعه، اقتصاد و صنعت بیمه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار