معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با بهره برداری از پل ۲۰ پایه آزادراه شمالی کرج تا بهار سال آینده شاهد کاهش ۲۵ درصدی حجم ترافیک خواهیم بود.

چندی پیش فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی از آزادراه شمالی کرج بازدید کرد که طبق اعلام مدیران با بهره برداری از این پروژه شاهد کاهش ۲۵ درصدی ترافیک در آزاد راه تهران- کرج خواهیم بود.

در همین رابطه خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه شمالی کرج دارای پیچیده‌ترین پل آزادراهی است که  از آن به عنوان بزرگترین پل غرب آسیا نام برده می‌شود و این پل دارای ۲۰ پایه است که ارتفاع آن به بیش از یک متر می رسد و تاکنون ۱۷ پایه آن ساخته شده و تا پایان امسال به اتمام رسیده و امیدواریم در بهار سال آینده به صورت کامل به بهره برداری برسد.

او اظهار کرد:  این محور ۱۹ کیلومتر است که افتتاح  آن شاهد صرفه جویی در زمان و وقت می‌شود و ۲۵ درصد از مسیر بزرگراه تهران- کرج و قزوین کاسته شده و ما شاهد صرفه جویی چشمگیر در مصرف سوخت خواهیم بود.

وی بیان کرد: این یک افتخار در حوزه مهندسی کشور به شمار می‌رود که با ۶ خطه شدن طول مسیر آزادراه  امیدواریم بار ترافیکی در این مسیر کاسته شود.

از مدت زمان ساخت این پروژه ۸ سال گذشته و در تمام این مدت این پروژه توسط وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت بوده است اما در یک سال گذشته با حضور شهرداری کرج سرعت اجرای این پروژه افزایش یافته است که در همین رابطه  فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است بسیاری از پروژه‌های ناتمام، نیمه تمام وشروع نشده که نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت عمران کشور دارند را می‌توانیم با حمایت شهرداری‌ها و بخش خصوصی  تکمیل کنیم که  با این اقدام شاهد توسعه و پیشرفت  در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

گفتنی است طبق آخرین آمار‌های اعلام شده برای ساخت آزادراه شمالی کرج تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که پیش بینی می‌شود با تکمیل این پروژه ۶۰ میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه جویی  خواهد شد و در حال حاضر این آزادراه ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و باعث می‌شود شرقی‌ترین نقطه استان تهران به غربی‌ترین نقطه البرز متصل شود.

برچسب ها: حمل ونقل ، آزادراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار