استاندار لرستان گفت: در زمینه تأمین مسکن مقرر شد ۲۵۰ واحد کمیته امداد و ۱۲۴ واحد از سوی بهزیستی حداکثر تا ۱۴ اسفند در مناطق محروم لرستان به بهره‌برداری برسد.

ابوطالب شفقت در دومین جلسه پیگیری و بررسی طرح‌ها و پروژه‌های بنیاد علوی که با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط تشکیل شد، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی همکاری‌های خوبی با برخی از دستگاه‌ها از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بنیاد مسکن، امور عشایری و نوسازی مدارس دارند.

وی با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌ها به صورت نیمه‌تمام باقی مانده‌اند، افزود: با توجه به تغییر سیاست‌ها و راهبرد‌هایی که با جابجایی مدیریت در سازمان انجام شده، دومین جلسه هماهنگی دستگاه‌ها امروز برگزار شد و پروژه‌های نیمه‌تمام مورد توجه قرار گرفت.

شفقت افزود: در بحث مشکل سازمان بهزیستی با مسکن‌سازان، به اداره کل مسکن و شهرسازی اعلام شد با پیگیری لازم حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده چنانچه مجری پروژه مورد نظر قادر به ادامه کار نباشد، تعویض و با عنایت به تأمین منابع مالی روند تکمیل پروژه به سرعت انجام شود، زیرا تأخیر در احداث مشکلات جدی از جمله افزایش قیمت ساخت ایجاد می‌کند.

استاندار تصریح کرد: در زمینه محرومیت‌زدایی در حوزه روستایی، هفت روستای جدید به عنوان پایلوت در شهرستان الیگودرز مورد توجه قرار گرفته است که باز سازی و نوسازی می‌شوند.

وی افزود: همچنین در این زمینه، بخشی از پروژه‌های منطقه کوهدشت شمالی از جمله راه‌سازی مورد توجه قرار گرفته است و مقرر شد هرچه سریع‌تر کنسرسیوم سه جانبه راه‌سازی، بسیج سازندگی و بنیاد علوی تشکیل و این کار را اجرایی کنند.

استاندار بیان کرد: در بخش اقتصادی، یکی از مسائل مهمی که بنیاد مستضعفان می‌تواند با سیاست‌گذاری‌های جدید و اعلام شده عملیاتی کند، ارائه تسهیلات کم‌بهره با توجه به تهیه بسته‌های اقتصادی از طرف استانداری لرستان است.

شفقت افزود: به منظور فراهم کردن فرصت سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در استان به همان مقداری که ما می‌توانیم از منابع ارزان‌قیمت در اختیار بنیاد قرار دهیم، بنیاد هم به همان اندازه منابع در اختیار مردم قرار می‌دهد و به این شکل می‌توانیم وام کم‌بهره بیشتری از طریق بنیاد علوی در اختیار عزیزانی که نیازمند تسهیلات کم‌سود هستند قرار دهیم.

در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، نماینده بنیاد علوی در استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز حضور داشتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.