لرستان سرزمین زیباترین آبشار‌های ایران و جهان است و می‌توانید با شکوه‌ترین و نفس‌گیرترین آبشار‌ها را در این استان مشاهده کنید.

آبشار بیشه از گنجینه‌های طبیعت خرم آباد در شهر کوچک دورود است که در بخش پاپی، شهر سپید دشت و در روستای بیشه جا خوش کرده است و یکی از معروف‌ترین جا‌های دیدنی خطه لرستان محسوب می‌شود.

این آبشار در ۳۰ کیلومتری جنوب‌غربی دورود و در ۶۵ کیلومتری شرق خرم آباد واقع شده است. آبشار بیشه از جا‌های دیدنی دورود محسوب می‌شود و به همین دلیل بعضی آن را با نام آبشار بیشه دورود می‌شناسند. ناگفته نماند که پیمودن مسیر ۳۰ کیلومتری میان دورود و بیشه، تنها با قطار مقدور است. اگر قصد دارید که با خودروی شخصی فاصله آبشار تا دورود را طی کنید، مسیرتان طولانی‌تر خواهد شد و باید در حدود ۹۰ کیلومتر برانید تا به مقصد برسید.

زیبایی نفس‌گیر یک پدیده طبیعی زیبایی منحصربه‌فرد آبشار بیشه سبب شده است که به‌عنوان یکی از آثار ملی کشور، در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده و از جا‌های دیدنی لرستان شود.

 قد و قامت این آبشار از تاج تا پایین، به ۴۸ متر می‌رسد و تماشای این صخره‌ی بلندقامت، هوش از سر می‌برد. عرض آن نیز به ۲۰ متر می‌رسد و آب بعد از سقوط تا ۱۰ متر پیش‌روی می‌کند. این آبشار در نهایت به رود سزار می‌پیوندد.

برچسب ها: آبشار بیشه ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.