رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی لرستان به عدم حق برداشت آب از سوی کشاورزان این استان و کشت برنج استان‌های دیگر با آب لرستان انتقاد کرد.

کامران ساروقی با اشاره به عدم حمایت از کشاورزان لرستان، گفت: برخی از روستا‌های این استان با وجود منابع آبی ۲۰ سال است که از سکنه خالی شده‌اند و کشاورزان مهاجرت کرده‌اند.

او با تأکید به مدیریت بسیار ضعیف مدیریت منابع آبی در لرستان اضافه کرد: استان‌های پایین‌دست ما و سایر استان‌ها از منابع آبی این استان استفاده می‌کنند، اما حقابۀ لرستان هنوز پرداخت نشده‌است.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی لرستان ادامه داد: قانون توزیع عادلانۀ آب در این استان اجرا نشده‌است و کشاورزان حق برداشت از منابع آبی را ندارند.

ساروقی با اعلام ردّ برخورد با کشاورزان لرستان به‌دلیل کشت لوبیا، ذرت علوفه‌ای و یونجه، بیان کرد: برداشت کشاورزان از منابع آبی سطحی غیرمجاز نیست.

او تأکید کرد: استان‌های جنوبی از آب تولیدی لرستان که حق مردم این استان است برنج کاشت می‌کنند، اما کشاورزان ما حتی اجازه کاشت علوفه برای دام‌ها را ندارند.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با اعلام اینکه حدود ۱۲.۵ میلیارد مترمکعب سالانه در این استان تولید، امّا خارج می‌شود، یادآور شد: ما با وجود داشتن منابع آبی شاهد از بین رفتن صنعت کشاورزی هستیم.

ساروقی با اذعان به کوچ کشاورزان لرستان به حاشیۀ شهر‌های بزرگ تأکید کرد: جهاد کشاورزی حامی کشاورز و متولی تولید است، اما نیازمند حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی نیز هستیم.

او با اشاره به تولید حدود ۶۲۰ هزار تن گندم در لرستان متذّکر شد: بانک‌ها از بخش کشاورزی این استان حمایت نمی‌کنند و خدمات‌دهی مناسب به کشاورزان ارائه نشده‌است.

برچسب ها: کشاورزی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.