رییس بنیاد نخبگان لرستان گفت: طرح "ایران گشت" برای دانش آموزان مستعد در چهار مدرسه استان اجرایی شد.

 مسعود صادقی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی طرح "ایران گشت" در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان به منظور شناخت انگیزه‌های دانش‌آموزان مستعد در راستای جذب و فعالیت در مراکز پژوهشی، تولیدی و مدیریتی کشور در آینده، طرح "ایران گشت" را برای بازدید دانش‌آموزان مستعد با همکاری اداره‎ کل آموزش و پرورش، مدیران موسسات، شرکت‌ها، تاسسیسات و جاذبه‌های گردشگری تدوین است.

وی افزود: "ایران گشت" ذیل طرح ملی "شهاب" در مدارس اجرا می‌شود که در مرحله نخست چهار مدرسه شبانه روزی در شهر‌های خرم آباد، دورود و سلسله برای اجرای این برنامه انتخاب شده اند.

صادقی با بیان اینکه دانش آموزان مستعد از مراکز علمی، شرکت‌های دانش بنیان و کارخانجات بازدید می‌کنند عنوان کرد: شناسایی اجتماعات نخبگانی از طریق رصد رفتار و فعالیت‌های دانش آموزان در تمامی حوزه‌ها از جمله علم، فناوری، فرهنگ، نوآوری، قرآن، هنر و ادب با همکاری همه دستگاه‌های ذی ربط صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان نیز گفت: این طرح، مهمترین برنامه شناسایی مستعدان برتر در عرصه آموزش عمومی و اولین همکاری گسترده بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش کشور محسوب می‌شود که در استان هم به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

یونس بهاروند ایرانیا افزود: هدف اصلی این برنامه، شناسایی دانش‌آموزان دارای استعداد‌های برتر و هدایت آنان در مسیر تحصیل باکیفیت، مهارت‌آموزی و پرورش استعداد‌های خاص است.

در حال حاضر ۳۶۴ هزار و ۱۵۰ دانش آموز لرستانی در چهار هزار و ۵۱۷ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

برچسب ها: نخبگان ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.