رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم گفت: با توجه به رویکرد آموزشی این دانشگاه در ارائه مهارت‌های کاربردی، به طور معمول دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی قم پس از پایان تحصیل برای یافتن شغل با مشکل مواجه نخواهند بود.

محمدرضا فلاح گفت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس نگاه نسل سوم دانشگاه‌ها، حدود ۷۰ درصد دروس مهارتی و کاربردی است و مباحث نظری در این دانشگاه تنها با توجه به نیاز رشته به دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم افزود: بر این اساس در دانشگاه جامع علمی و کاربردی بر خلاف برخی دانشگاه‌های دیگر، مساله اشتغال برای دانشجویان پس از اتمام تحصیل دغدغه خاصی نیست و حتی در مواردی دانشجویان همزمان با تحصیل با مهارتی که پیدا کردند، مشغول کار هستند و درآمد دارند.

فلاح با اشاره به لزوم توانمندسازی دانشجویان در مباحث اقتصادی، ادامه داد: تلاش دانشگاه جامع علمی کاربردی قم، ارتقا فرهنگ کارآفرینی در میان دانشجویان است و بر همین اساس تلاش می‌کنیم با ایجاد زیرساخت‌های لازم و شناسایی افراد مستعد، تعداد کارآفرینان موفق را افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم  تاکید کرد: زمانی که ما دانشجویان را از نظر مهارت‌های اقتصادی توانمند تربیت کنیم و آنان مشغول به‌کارگیری تعدادی از افراد در مسیر راه‌اندازی کسب و کار مورد نظر خود شوند و این روند به صورت شبکه‌ای ادامه یابد، به مرور شاهد تحول در وضعیت اقتصادی استان و رونق کسب و کار‌ها خواهیم بود.

گفتنی است دانشگاه جامع علمی کاربردی قم در حال حاضر ۲ هزار و ۹۳۱ دانشجو دارد که یک‌هزار و ۵۲۱ نفر آنها در حال تحصیل و یک‌هزار و ۴۱۰ نفر نیز در شرف فارغ التحصیلی می‌باشند، همچنین در این میان یک‌هزار و ۲۲۶ نفر دانشجویان زن و یک‌هزار و ۷۰۵ نفر دانشجویان مردم هستند. از نظر مقطع تحصیلی نیز یک‌هزار و ۷۳۱ نفر در مقطع کاردانی و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار