معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان از بازگرداندن بیش از ۸ هزار تبعه غیرمجاز از استان خوزستان به کشور‌های خود خبر داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان با هشدار برخورد قضایی با کارفرمایانی که از اتباع خارجی غیرمجاز استفاده می‌کنند، از بازگرداندن بیش از ۸ هزار تبعه غیرمجاز از استان خوزستان به کشور‌های خود خبر داد.

علیرضا باوی امروز، ۲۳ مهرماه  گفت: حضور اتباع بیگانه در استان و کشور به عنوان یک موضوع مهم دارای پیامد‌های امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و تبعات متعددی همچون اشغال فرصت‌های شغلی و افزایش نرخ بیکاری، افزایش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، گسترش حاشیه نشینی، تغییر بافت، مشکلات امنیتی و ... را به دنبال دارد.

وی افزود: بیشتر اتباع بیگانه ساکن استان خوزستان از کشور‌های افغانستان و عراق و پاکستان هستند که به دلیل قرابت فرهنگی و زبانی و همجواری با مرز‌های کشور وارد استان شده‌اند.

باوی ادامه داد: با توجه به موقعیت استراتژیک استان، اتباع دارای مجوز نیز فقط در مکان‌هایی که برای آنها مشخص شده است، می‌توانند اقامت داشته باشند. ضمن اینکه کارفرمایان استان حق به کارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز اقامت را ندارند و هر گونه تخلف از این موضوع با پیگیری دستگاه قضایی و اعمال جریمه و مجازات خواهد بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان گفت: یکی از برنامه‌های مصوب و ارسالی از سوی قوه قضاییه به استان، آسیب‌شناسی و ارائه راهکار‌های پیشگیرانه در خصوص حضور اتباع بیگانه در استان است.

باوی تصریح کرد: بیش از شش هزار تبعه خارجی دارای مجور اقامت، در استان خوزستان ساکن هستند و تعداد اتباع غیرمجاز در استان نیز ۲۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود که در شش ماهه نخست امسال با دستور قضایی و به همت نیروی انتظامی استان، ۸ هزار و ۱۰۱ تبعه غیرمجاز به کشور خودشان بازگردانده شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.