استاندار خوزستان گفت: شصت درصد از طرح میگو هندیجان انجام شده است و امسال برداشت محصول قابل توجهی از این مجموعه خواهیم داشت و امیدواریم مسئولین شیلات چهل درصد باقیمانده از این طرح را نیز با سرعت و جدیت به اتمام برسانند.

استاندار خوزستان گفت: از ظرفیت دریا می توان هم برای ترانزیت بیشتر کالا و هم برای تردد هموطنان به کشورهای خلیج فارس استفاده کرد که این امر مستلزم این است که بخش خصوصی که دارای کشتی‌های مسافری و حمل بار هستند در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی افزود: بهترین، سریع‌ترین و به صرفه‌ترین حمل و نقل کالا از طریق دریا صورت می‌گیرد و اگر این مهم در استان ما شکل بگیرد موجب ایجاد اشتغال و رشد درآمد مردم استان خواهد شد.

حسینی محراب اظهار داشت: مطالعات ایجاد شهرهای ساحلی برای سه شهر در خوزستان در دست انجام است در کنار آن مطالعات گردشگری توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان جهت جانمایی برای استفاده از سواحل انجام شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: اگر سایت‌هایی که برای گردشگری در نظر گرفته‌اند کامل و آماده شود خوزستان میتواند در عمده ماه‌های سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

حسینی محراب گفت: پس از اینکه این طرح در شورای برنامه‌ریزی مطرح و تصویب شود رسته‌های مشخص شده در این مطالعه در اختیار سرمایه‌گذاران برای شروع کار قرار خواهد گرفت.

استاندار خوزستان افزود: موارد دیگری در جلسه مطرح شد از پیشنهاد سازمان بنادر برای پایانه جدید بندر امام خمینی که بعد از طرح کلیات آن بنا شد در کمیته های تخصصی مورد بررسی بیشتر برای تصمیم‌گیری و تصویب قرار گیرد.

حسینی محراب ادامه داد: بحث دیگری که در جلسه امروز در دستور کار بود در رابطه با طرح ۳۹۵ هکتاری میگو در هندیجان بود که شصت درصد از آن انجام شده است و امسال برداشت محصول قابل توجهی از این مجموعه خواهیم داشت و امیدواریم مسئولین شیلات چهل درصد باقیمانده از این طرح را نیز با سرعت و جدیت به اتمام برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.