مدیرکل میراث فرهنگی فارس از برگزاری نمایشگاه و کارگاه زنده صنایع‌دستی استان فارس در ساختمان وزارت میراث فرهنگی تا ۲۶ مهرماه خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به برگزاری نمایشگاه و کارگاه زنده صنایع‌دستی استان فارس در ساختمان وزارت میراث فرهنگی، اظهار کرد: این نمایشگاه تا ۲۶ مهرماه با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هشتی ورودی ساختمان معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برپاست.

او با بیان اینکه در این نمایشگاه آثار فاخر ۸ رشته صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان به نمایش درآمده است، افزود: این رشته‌ها شامل انواع دست ساخته‌های قلم زنی، خاتم، دستبافت‌های داری، کاشی هفت رنگ، نگارگری گل و مرغ، منبت، خوس بافی و گیوه دوزی است که مورد استقبال بازدید کنندگان قرارگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به برگزاری کارگاه زنده صنایع دستی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: هنرمندان صنایع دستی استان فارس به منظور آشنایی علاقمندان و بازدیدکنندگان به تولیدات و آثار صنایع دستی استان به برگزاری کارگاه آموزشی اقدام کردند که این کارگاه‌ها نیز با استقبال عموم همراه شده است.

ثابت اقلیدی افزود: در واقع این نمایشگاه با هدف توسعه و ترویج صنایع دستی و در جهت آشنایی هر چه بیشتر همکاران و مراجعه کنندگان به وزارت میراث فرهنگی با تولیدات صنایع دستی و هنر‌های سنتی فاخر استان فارس برپا شده و برای نخستین بار است که استانی با بهره مندی از ظرفیت‌ها و هنرمندان بومی انواع محصولات و دست ساز‌های خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه استان فارس از تنوع و تعدد رشته‌های صنایع دستی بهره‌مند است، تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های خوبی که فارس در حوزه صنایع دستی دارد، این شرایط در استان فراهم است که در همه نمایشگاه صنایع دستی ملی و بین المللی حضور فعال داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بیان کرد: کیفیت محصولات صنایع دستی این استان از جایگاه خوبی برخوردار است و بسیاری از این محصولات دارای نشان ملی و بین المللی هستند و از سویی در این استان مفاخر درجه یک هنری فعالیت دارند که همگی از افتخارات این استان به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار