استاندار سابق فارس گفت: در سه سال دولت شهید رئیسی، بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ طرح در این استان به بهره برداری رسید.

محمد هادی ایمانیه امروز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار فارس گفت: ارزش مالی این طرح‌ها افزون بر ۱۵۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

او اعلام کرد: در این مدت بیش از ۴۰۰ روستا در فارس از تنش آبی خارج شده و ۲ سد در استان فارس هم آماده آبگیری است.

 استاندار سابق فارس بیان کرد: برگزاری چهار انتخابات در سه سال، کسب رتبه برتر در کارگروه نظم عمومی، ایجاد قرارگاه اجتماعی، رتبه نخست ساماندهی کودکان کار، کارگروه ساماندهی اتباع بیگانه، کاهش ساعت کاری برای بانوان و کسب رتبه نخست در ۹ شاخص اقتصادی بخشی از دستاورد‌هایی است که طی سه سال گذشته در استان فارس به آن دست یافتیم.

ایمانیه افزود: ۲۰۱ تفاهم نامه سرمایه‌گذاری طی دولت سیزدهم در فارس، افزایش صادرات در فارس، انتقال ۲ کارخانه بزرگ شیراز به خارج از شهر بخشی از دستاورد‌های فارس در حوزه اقتصادی است.

ایمانیه تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ کیلومتر آزادراه افتتاح شده و بیش از ۶۰۰ کیلومتر آزادراه نیز در حال ساخت است.

او اعلام کرد: خط دوم انتقال آب از سد درودزن و بهره برداری از ۶ قطعه آزادراه شیراز- اصفهان از دیگر طرح‌های توسعه‌محور استان فارس است البته خط راه آهن و آزادراه شیراز- ب هم اگر به بهره برداری برسد استان فارس به عنوان چهار راه ارتباطی کشور معرفی خواهد شد.

استاندار فارس در خصوص حوزه گردشگری هم تصریح کرد: رتبه برتر فارس طی سه سال گذشته در ساماندهی ستاد سفر و اربعین، ساماندهی عشایر و ایجاد نوروزگاه، تصویب منطقه آزاد گردشگری در شهرستان سپیدان و جذب ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از طریق پنجره واحد گردشگری از دیگر توانمندی‌های استان بوده که محقق شده است.

به گفته ایمانیه قرار است تا پایان آبان امسال زمین چمن ورزشگاه پارس آماده می‌شود.

او با اشاره به واریز سهم آلایندگی به شهرستان لامرد و مهر هم تاکید کرد: قرار است دومین اعتبار آلایندگی به حساب استانداری فارس وایز شود تا بتوان شرایط آلایندگی در این بخش را برطرف کرد.

ایمانیه ادامه داد: به زودی مشکلات کارخانه مخابرات راه دور برطرف می‌شود و کارخانه آزمایش قرار است طی ۲ ماه آینده فعالیت خود را آغاز کند، البته امید است در دولت چهاردهم سالن پرواز‌های خارجی در فرودگاه شهید دستغیب شیراز هم به سرانجام برسد.

او افزود: یکی از خواسته‌های من از وزیر کشور برای تعیین استاندار فارس، ملی بودن فرد بود تا فارغ از جناح‌های سیاسی در فارس فعالیت کند.

استاندار فارس ادامه داد: همه مدیران و آحاد مردم فارس باید در کنار آقای امیری استاندار جدید فارس قرار گرفته و برای توسعه ایران و استان فارس تلاش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار