«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) با تاکید بر اینکه اسرائیل یک «سازمان تروریستی صهیونیستی» است، این رژیم را «هیولایی که مسوول خون ده‌ها هزار کودک، زن و غیرنظامی فلسطینی است»، توصیف کرد.

به نقل از تارنمای شبکه «تی‌آرتی ورلد»، رجب طیب اردوغان در نشست حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه (AK Party) تاکید کرد که رژیم اسرائیل از سال گذشته همچون یک «سازمان تروریستی» عمل کرده است.

رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «شبکه جنایتکار او، دچار توهم هستند و اقدام به یک ماجراجویی بسیار خطرناک کرده‌اند».

وی به اسرائیل هشدار داد که «هذیان سرزمین موعود» این رژیم در نهایت منجر به ناامیدی بزرگی برای آن خواهد شد.

اردوغان اعلام کرد که ترکیه هرگز در مورد امنیت خود، سازش نخواهد کرد و اجازه نمی‌دهد که جاه طلبی‌های توسعه‌طلبانه در منطقه محقق شود.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین از کشور‌های غربی به دلیل تداوم ارائه سلاح به رژیم اسرائیل انتقاد کرد و گفت: تاریخ هرگز کسانی که مشوق هیولایی هستند که مسوول خون ده‌ها هزار کودک، زن و غیرنظامی فلسطینی است، نخواهد بخشید.

وی همچنین خواستار افزایش گفتگو‌های منطقه‌ای شد و افزود: با توجه به جَو حاکم در منطقه ما، معتقدیم که باید بیشتر گفتگو کنیم، ما به مصالحه نیاز داریم.

اردوغان با ادای احترام به مقاومت فلسطین خاطزنشان کرد: به خوبی آگاهیم که مردم فلسطین نیز از انسانیت و از کرامت مسلمانان دفاع می‌کنند.

رژیم صهیونیستی به حملات خود به لبنان که تاکنون منجر به شهادت بیش از ۲ هزار نفر شده است، ادامه می‌دهد و در عین حال حملاتی را در غزه انجام می‌دهد، جایی که در پی جنایات اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در این باریکه بیش از ۴۲ هزار فلسطینی به شهادت رسیدند.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر، حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده است؛ حزب الله از همان دقایق اولیه، عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روز‌ها و ساعت‌های گذشته با پرتاب صد‌ها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار