مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از جابجایی یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۱۵۶ تن کالا طی نیمه نخست امسال از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک در شمال استان خبر داد که این میزان حاکی از افزایش ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

ایوب کرد از جابجایی یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۱۵۶ تن کالا از طریق پایانه‌های مرزی شمال این استان خبر داد و اظهار کرد: از این میزان کالای جابجا شده، ۷۱۹ هزار و ۸۹۴ تن کالا صادرات، ۲۱۲ هزار و ۱۰۳ تن واردات و ۵۴۷ هزار و ۱۵۹ تن مجموع ترانزیت بوده است. 

وی افزود:عمده کالا‌های صادراتی در این بازه‌ی زمانی شامل سیمان، فرآورده‌های لبنیاتی، گاز و هیدروکربن، کالا‌های وارداتی شامل برنج، انبه و کنجد و کالا‌های ترازیتی شامل پنل خورشیدی، روغن موتور و لوازم یدکی بوده است. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد:روزانه به طور متوسط بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک تردد صورت می‌گیرد.

کرد در خاتمه یادآورشد:با توجه به اهمیت پایانه‌های مرزی استان در توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های افغانستان و پاکستان تمام تلاش این اداره‌کل با فراهم کردن زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی نزدیک با این همسایگان است تا همچنان شاهد افزایش جابجایی کالا از این پایانه‌های مرزی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار