زنگ آغاز نصرالله امروز در مدارس سراسر کشور با اولویت مدارس ابتدایی و متوسطه اول نواخته شد.

محمد حسین پورثانی، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه سلام خبرنگار گفت: نکته مهمی که در قرآن ذکر شده این است که شهید را مرده نخوانید چرا که شهید زنده است.  ما معتقد هستیم که با شهادت سید حسن نصر الله نصر الهی بیشتر خواهد بود و راه او آغاز شده است.

وی افزود: ما زنگ‌های مختلف از جمله زنگ استکبار ستیزی، مهر وانقلاب داریم اما زنگ نصر الله با همه متفاوت است این زنگ نشانه بصیرت است زنگ آغاز نصرالله امروز در مدارس سراسر کشور با اولویت مدارس ابتدایی و متوسطه اول نواخته شد.

او ادامه داد: یکی از نکاتی که ما داریم این است که دانش‌آموزان سراسر کشور با این شهید عزیز آشنا نیستند. یک محتوای بسیار خوبی به‌صورت چندرسانه‌ای در این باره تهیه شده و در اختیار همکاران خوب ما در سراسر کشور قرار گرفته است.

پورثانی با بیان این که بعد از شهادت حاج قاسم دانش آموزان در مدرسه بیشتر با حاج قاسم آشنا شدند؛ افزود: امروز همه دانش آموزان این قهرمان جهانی را می‌شناسند، دانش آموز نیز امروز مطالبه شناخت بیشتر سید حسن را دارند و اتفاقی که امروز در زنگ «آغاز نصرالله» انجام خواهد شد این است که یک آگاهی بخشی نسبت به سید حسن برای دانش آموزان انجام شود، برنامه‌های بسیار متنوعی برای جریان مقاومت در آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

وی با بیان این که روز گذشته در میدان فلسطین تهران ۱۵ هزار دانش آموز و فرهنگی تجمع کردند، ادامه داد: دیروز تجمع بسیار پرشکوهی در شهر تهران برگزار شد و تا ۱۳ آبان که چله و اربعین شهادت سید حسن خواهد بود، ما یک چله بصیرت افزایی و آشنایی دانش آموزان با جبهه مقاومت را داریم، سرود نسل آرمانی ۲ در هفته آینده آماده خواهد شد و دانش آموزان در مدارس انجام خواهند داد، پویش «آخراشه» بعنوان یکی از پویش‌های خوب وزارت آموزش و پرورش از دو روز گذشته شروع شده و دانش آموزان آثار فرهنگی، آثار هنری خود را در کلاس، در محله و در منزل تولید می‌کنند و برای ما ارسال می‌کنند که در روز‌های آینده این رویداد به صورت حضوری توسط دانش آموزان هنرمند و تقدیم آن به عزیزان ما در لبنان و فلسطین انجام خواهد شد.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در کشور لبنان کشافه المهدی و کشافت المصطفی داریم که در امر تربیت مشغول هستند، در کشور ایران نیز تشکل‌های دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و سازمان دانش‌آموزی وجود دارد، یک فعالیت بسیار ویژه توسط سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی در حال آماده سازی است که در آن به دو زبان فارسی و عربی دانش آموزان برنامه‌ای را تولید خواهند کرد و با دانش آموزان در لبنان ارتباط برقرار خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۱ مهر ۱۴۰۳
حزب الله صدها و بلکه هزاران نصرالله تو آستین داره
آخرین اخبار