دبیر علمی سی و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران گفت: بیماری آب سیاه یا گلوکوم جز علل مهم نابینایی هم در ایران و هم سایر نقاط دنیا محسوب می‌شود.

نوید نیلفروشان، فلوشیپ قرنیه و گلوکوم اظهار داشت: بین ۵۰ تا ۶۰ درصد این افراد از مشکل بینایی خود خبر ندارند و باید برای پیشگیری از عوارض غیر قابل جبران آن معاینات دوره‌ای و غربالگری مناسب از افراد با احتمال خطر بیشتر لازم است انجام شود.

وی تاکید کرد: معاینات دوره‌ای و غربالگری‌های مناسب برای گروه‌های سنی مختلف می‌تواند در بسیاری از بیماری‌های دیگر چشمی تشخیص و درمان به موقع را به همراه داشته باشد و به میزان زیادی بار مالی بر سیستم درمان را کاهش دهد.

وی گفت: اگر افراد در خانواده خودشان شاهد برخی از بیماری‌های چشمی هستند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیماری‌های ناشی از تغییرات سنی شبکیه هم از موارد مهمی است که می‌تواند سبب اختلالات بینایی و کم بینایی در سنین بالا شوند.

وی تاکید کرد: موضوع تنبلی چشم در اطفال و عدم معاینات معمول برای این افراد می‌توان منجر به اختلالات دائمی در بینایی آنها شود.

وی اظهارداشت: کنگره سالیانه چشم پزشکی که امسال سی و سومین دوره آن را برگزار می‌کنیم مهمترین و بزرگترین کنگره چشم پزشکی ایران محسوب می‌شود که توسط انجمن چشم پزشکی برگزار میگردد.

وی؛ ارایه آخرین دستاورد‌ها و یافته‌های چشم پزشکی دنیا به همراه مرور روش‌های متداول در تشخیص و درمان را از مهمترین اهداف این کنگره اعلام کرد.

وی افزود: در این کنگره سعی شده به نقش هوش مصنوعی و تحولی که می‌توانند در سال‌های نه چندان دور در عرصه چشم پزشکی ایجاد کنند پرداخته شود.

وی، جشنواره فیلم و عکس را از برنامه‌های دیگر این کنگره اعلام کرد و گفت: ۱۳ فیلم و بیش از ۵۰ عکس در این کنگره ارایه و جایزه‌ای به برگزیدگان اول تا سوم اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمپوزیوم از جمله برنامه‌های این کنگره است.

وی افزود: گروه‌های مختلفی که در این کنگره حضور دارند شامل شش گروه اصلی قرینه و سگمان قدامی، سگمان خلفی (رتین و شبکیه)، استرابیسم (انحراف چشم) و نرو افتالمولوژی، گلوکوما، پلاستیک و ترمیمی چشم و یوئیت است.

وی اظهارداشت: گروه قرنیه ۳ سمپوزیوم و ۱۲ کارگاه آموزشی: گروه شبکیه ۳ سمپوزیوم و ۶ کارگاه آموزشی، گروه استرابیسم ۲ سمپوزیوم و ۴ کارگاه، گروه گلوکوم ۱ سمپوزیوم و ۴ کارگاه، گروه پلاستیک و ترمیمی ۳ کارگاه آموزشی و ۱ سمپوزیوم و همچنین گروه یوئیت یک سمپوزیوم و ۲ کارگاه را برگزار می‌کنند.

وی تاکید کرد: در روز اول کنگره برنامه سه ساعته ایی برای پزشکان جوان با محوریت آشنایی با شبکه‌های احتماعی برای بروز ماندن اطلاعات و نحوه تبلیغات شغلی و مقابله با استرس‌های کاری و حفظ سلامت فردی برگزار خواهد شد. همچنین در صبح تا ظهر یکی از روز‌های این کنگره برای پرستاران هم برنامه آموزشی مدون شامل بیماری شایع چشم پزشکی و نحوه مراقبت از آنان خواهیم داشت.

وی بیان داشت: در ارتباط با موضوعات پزشکی قانونی هم کارگاه‌های آموزشی در نظرگرفته شده که مسایل مرتبط مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار