دانشمندان رصدخانه جنوبی اروپا در شیلی نقشه دقیق جدیدی از کهکشان راه شیری ایجاد کرده‌اند.

در بیانیه‌ای که توسط سرویس مطبوعاتی این رصدخانه جنوبی اروپا در شیلی منتشر شد، آمده است: اخترشناسان رصدخانه دقیق‌ترین نقشه کهکشان راه شیری را ایجاد کردند و از داده‌های جمع آوری شده توسط تلسکوپ ویستا در یک دوره ۱۳ ساله برای ایجاد آن استفاده کردند.

در این بیانیه آمده است: این نقشه غول پیکر حاوی بیش از ۱.۵ میلیارد جرم بوده و جزئی‌ترین نقشه تا کنون است. این نقشه شامل ۲۰۰۰۰۰ تصویر و ۵۰۰ ترابایت داده جمع آوری شده توسط تلسکوپ طی ۴۲ شب بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۳ است.

در این بیانیه اشاره شده است که دوربین مادون قرمز در تلسکوپ ویستا آن را قادر می‌سازد تا اجرام آسمانی را از طریق غبار فضایی که دید تلسکوپ‌های نوری سنتی را مخفی می‌کند، رصد کند، بنابراین، نقشه جدید اولین نقشه کهکشان راه شیری است که در آن ستاره‌های تازه متولد شده به صورت میلیون‌ها ستاره ظاهر می‌شوند در این نقشه ستاره‌های قدیمی در این کهکشان نیز وجود دارند.

در مورد این موضوع، دانته مینتی، اخترفیزیکدان دانشگاه آندرس بلو در شیلی، گفت: در طول ایجاد نقشه، اکتشافات زیادی انجام دادیم که درک ما از کهکشان راه شیری را برای همیشه تغییر داده و نقشه‌هایی جدید را برای کهکشان راه شیری بوجود اورده است.

منبع: وستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار