یک تهیه کننده و کارگردان زنجانی مدعی شد سال ۱۴۰۰ گل یا پوچ را با نام "اوزوک اوزوک" پخش کرده و در ادامه به فیلیمو و آپارات نیز با ارسال سناریو، پیشنهاد همکاری داده است اما این دو مجموعه طرح او را با مهران مدیری اجرا کرده‌اند.

یحیی معصومی تهیه‌کننده و کارگردان زنجانی اظهار داشت: اخیراً مشاهده کردم طرح تولید مسابقه اوزوک اوزوک بنده که در سال ۱۴۰۰ طی ۳۲ قسمت تهیه و از شبکه اشراق زنجان پخش شد توسط شرکت فیلیمو و آپارات سرقت هنری شده و بدون اطلاع و اجازه بنده تولید و در حال پخش است.

وی افزود: این در حالی است که پس از پخش مجموعه "اوزوک اوزوک" از مرکز زنجان، طی پیشنهادی به شرکت‌های فیلیمو و آپارات، جهت مشارکت در تهیه و تولید این مجموعه، طرح کامل مسابقه را به همراه یک نسخه کامل از فیلم تدوین شده را از طریق یکی از پیام‌رسان‌ها ارسال کردم ولی در همان زمان با عدم تصویب این طرح توسط هر دو شرکت مواجه شدم. ولی هم اکنون در کمال تعجب شاهد سرقت هنری این دو شرکت شدم.

تهیه کننده و کارگردان زنجانی با اشاره به سختی تهیه، تولید و طراحی این مجموعه در شرایط سخت کرونایی گفت: بنده به عنوان طراح مسابقه "اوزوک اوزوک" طرح این مسابقه تلویزیونی که یکی از بازی‌های بومی و منطقه‌ای است در همان روز‌های آغاز کار طی شماره ۲۷۸۰۶-۱۴۰۰ در مورخه ۱۲ دی ماه سال ۱۴۰۰ در سامانه وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی به ثبت رساندم.

وی تصریح کرد: در سه ماه گذشته در حال تدارک و ساخت این مجموعه برای منطقه شمالغرب کشور بودم که با این عمل غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای این دو شرکت مواجه شدم که در وهله اول اظهارنامه‌ای را به متخلفان فرستادم و، چون در مهلت مقرر جوابی نگرفتم به ناچار گزینه شکایت را در پیش گرفتم.

معصومی، با اشاره به طرح شکایت خود در دادسرای انقلاب و عمومی و مکاتبه با ساترا تصریح کرد: تا جبران حق و حقوق مادی و معنوی‌ام در خصوص این سرقت هنری مصرّانه پیگیر شکایت خود بوده و خواستار توقف سریع پخش مجموعه گل یا پوچ به تهیه‌کنندگی آقای علی اسدزاده که با اجرای آقای مهران مدیری است هستم.

وی تأکید کرد: طبق ماده ۲۹ قانون حمایت حقوق مؤلفان و هنرمندان، مرجع قضائی می‌توانند ضمن رسیدگی به شکایات شاکی خصوص نسبت به جلوگیری از نشر و پخش و عرضه آثار مورد شکایت دستور لازم را به ضابطین دادگستری بدهند.

تهیه کننده مجموعه اوزوک اوزوک، در پایان ضمن تأکید به رعایت حق کپی رایت توسط سازندگان برنامه‌های هنری و تلویزیونی، خاطرنشان کرد: از جناب مهران مدیری هنرمند محبوب و کاربلد که همواره به حق و عدالت تاکید فراوانی دارند و خود ایشان نیز بار‌ها از بابت عدم رعایت حق کپی رایت صدمات فراوانی متحمل شده‌اند انتظار دارم برای حمایت از حقوق هنرمندان شهرستانی از ادامه همراهی با این تیم که اخلاق حرفه‌ای خود را خدشه‌دار کرده‌اند کنار بکشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۸ مهر ۱۴۰۳
اسم زنجان اومد فهمیدم داستان چیه خخخخخ اوزوک اوزوک!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۳
خاله بازی اختراع شما نبوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۸ مهر ۱۴۰۳
حالا چه ربطی به مهران مدیری داره که اسمشو تیتر کردید؟ فقط مجری این مسابقه هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۳
هیچ ایده ای کاملا بکر نیست. گل یا پوچ یه بازی ملیه شما هم زور بیخود نزن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۸ مهر ۱۴۰۳
پس گل یا پوچ ایده ایشون بوده، ببخشید ما در بچه گی ایده شما رو بازی میکردیم بدون اجازه
Iran (Islamic Republic of)
همین حوالی
۱۳:۰۱ ۰۸ مهر ۱۴۰۳
دوست عزیز وقتی ایده در وزارت فرهنگ و ارشاد ثبت میشه یعنی دقیقا یه چیز نویی بوده .. و الا خود گل یا پوچ که ایده ایشان نیست ... چرا اینقدر متعصبیم آخه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۸ مهر ۱۴۰۳
حالا اتفافی نیفتاده که ایشون اوزوک اوزوکشو بسازه و تو همون شبکه زنجان پخش کنه مگه کسی جلوشو گرفته؟ ایده یک چیزه اینکه چجوری اونو عملی کنی تا دیده بشه یک چیز دیگه