رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روایتگری صحیح لازمه انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جدید است،گفت: اگر بتوانیم پیام مهم رهبر معظم انقلاب را در مورد نقش آفرینی و رشادت های رزمندگان دفاع مقدس، صادقانه به نسل جوان منتقل کنیم این کار منجر به تقویت وحدت در جامعه خواهد شد.

 ابوالفضل توسلی در آئین محوری گرامیداشت هفته دفاع مقدس که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان مبنی بر جهاد تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بزرگترین میدان اصلی شهر زاهدان (سربازان گمنام منطقه زیباشهر) برگزار شد، گفت: هشت‌ سال دفاع ‌مقدس تبلور ایثار، اراده، وحدت و سربلندی ملت مومن و انقلابی ایران در حفظ اقتدار، آرمان‌ها و فرهنگ والای انقلابی بوده، یکی از مقاطع تاریخی بزرگ، آموزنده و الهام‌ بخش که هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس یادآور جان فشانی‌ها و از خودگذشتگی‌های نسل دیروز انقلاب بود که برای رفتن به جبهه از هم سبقت می‌گرفتند و ثمره آن تقدیم هزاران شهید در راه اعتلای دین مبین اسلام بود.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: ادامه راه امام راحل و شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و تبیین دقیق ارزش‌های آن از نیاز دائمی کشور و موجب زنده ماندن روح مقاومت و ضامن حیات طیبه کشور است.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس، مبنی بر انتقال رشادت ها و معنویات آن دوران به جوانان به صورت درست و صادقانه، اظهار کرد: اگر بتوانیم این پیام مهم را در مورد نقش آفرینی و رشادت های رزمندگان دفاع مقدس، صادقانه به نسل جوان منتقل کنیم و نکات متقابل جوانان را هم بشنویم، این کار منجر به تقویت وحدت در جامعه خواهد شد.

توسلی تاکید کرد: یکی از نکات کلیدی که رهبر معظم انقلاب درباره ممانعت رزمندگان برای برافراشته شدن پرچم دشمن در کشورمان در دوران دفاع مقدس بود؛ این به آن معناست که امروز هم نباید اجازه دهیم نفوذی ها این پرچم را در داخل افراشته کنند و همه وظیفه داریم از لحاظ نظری و عملی از نفوذ بیگانگان جلوگیری کنیم.

گفتنی است در این برنامه محوری که با حضور حسنعلی نوری از یادگاران دفاع مقدس، حجت الاسلام و المسلمین ارسلان خواجه پور کارشناس مذهبی و جمعی از مردم و دانشجویان بسیجی انجام شد، میدان سربازان گمنام میزبان اقشار مختلف مردم برای روشنگری و تبیین این جنگ تحمیلی به نسل جوان بود. 

اجرای سرود به صورت گروهی، طراحی و نقاشی با مضمون دفاع مقدس و غرفه فروش صنایع دستی از دیگر برنامه های اجرا شده در حاشیه این مراسم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار